Автомобилната индустрия в Европа рестартира производство

1
© Pixabay

"Икономиката в Европа спря. Ваксината за коронавирус ще отнеме много дълго време. Важно е да се рестартира производството по безопасен начин. Надяваме се, че можем да допринесем за нормализиране на работния процес", заяви пред Ройтерс изпълнителният директор на компанията, произвеждаща автомобилите Volvo, Хакан Самуелсон.

"В понеделник германската автомобилна индустрия се завръща. Ние от "Фолксваген" използвахме петседмичната пауза, за да се подготвим за рестартиране на производството", заяви шефът на работническия съвет на компанията Бернд Остерлох.

"Фолксваген" (Volkswagen) ще рестартира в понеделник производството във фабриката си във Волсфбург, Германия, съобщава Ройтерс. Това е поредният европейски автомобилен завод, който се възползва от облекчените карантинни мерки, за да възобнови производството.

За разлика от Италия и Испания, Германия никога не забрани по време на наложената карантина производството на автомобили, въпреки че самите фабрики спряха да работят, след като властите ограничиха движението на хора и разпоредиха затварянето на автокъщите, нанасяйки по този начин удар върху клиентското търсене.

Най-големият производител на автомобили в света отпразнува рестартирането на производството в най-големия си завод във Волфсбург, прожектирайки анимационен филм с логото на VW, което разбива коронавируси. Като част от филмчето на Volkswagen, логото VW празнува с вдигнат "палец нагоре", след като побеждава вируса, информира БНР.

Немските автомобилни компании BMW, Daimler и VW разчитат на способността на властите в страната да проследяват и да ограничават вирусната зараза, докато германската здравна система е способна да извършва обширни тестове, за да идентифицира възможни носители на болестта.

Работниците трябва да носят маски и да пазят разстояние един до друг. Редът за сядане във заводските автобуси на BMW е променен, както и процесът за влизане и излизане на автобусите в съответното предприятие.

Шведската компания Volvo Cars също отваря тази седмица вратите на своята фабрика Тосланда след основен ремонт на производствените си процеси.

Във Франция, японската компания "Тойота" (Toyota) рестартира през тази седмица монтажния си завод във Валансиен, а френската "Рено" (Renault) започва да произвежда двигатели в своята фабрика в Клеон, западно от Париж. Това ще бъде последвано от завода на "Рено" във Флинс, западно от Париж, където обаче се предвижда само 25% от работната сила да възобнови дейността си.

Други заводи на BMW в немските градове Лайпциг и Регенсбург, Германия, както и фабриката в Рослин, Южна Африка, ще отворят след 18 май, като ще се започне с работа на една смяна, заяви немският производител на автомобили. Фабриката на BMW в Шънян, Китай, вече работи от 17-и февруари.

Заводите на третия водещ немски производител Mercedes-Benz в Зинделфинген и Бремен също правят подготовка за увеличаване на производството.

Междувременно и френско-американската автомобилна компания FiatChrysler ще поднови в понеделник дейността на своя завод Севел в централна Италия, като планира да възобнови производството си до нива между 70% и 80%.

Насърчена от спада на процента на заразените, Германия също така разреши на малките магазини на дребно да отворят отново, но при условие, че спазват стриктни правила за дистанциране и хигиена. Големите корпорации започва да следват този пример.

От своя страна и компанията BMW посочи, че от понеделник подновява производството на двигатели. BMW желае да отвори отново и своя британски завод в Гудууд и завода си Спартанбург, Южна Каролина на 4 май, последван от предприятията Динголфинг, Германия и Сан Луис Потоси в Мексико на 11 май, в зависимост от търсенето на пазара, заяви другият водещ немски автомобилен производител.

Работниците трябва да пристигат в даденото предприятие, облечени в заводските си дрехи, за да избегнат време за преобличане в съблекалните, като са променени и отделните пътища за придвижване в завода, за да се гарантира, че ще има само "еднопосочен" трафик, заявиха пред Ройтерс от BMW.

Ройтерс посочва, че европейските предприятия са променили моделите си на работа, включвайки по-строги хигиенни и интервали за почистване (за дезинфекция), както и по-голямо разстояние между отделните работници.

Това е в пълен контраст със Съединените щати, където през миналата седмица шефът на Обединенията автомобилен профсъюз заяви, че е "твърде рано и твърде рисковано" да се отворят отново автомобилните заводи в началото на май, позовавайки се на недостатъчно тестване за коронавирус.

Последвайте канала на

Десислава Станева
1

Водещи новини