Има ли фалшиви моторни масла на пазара?

Некачествени масла повреждат двигателите на автомобилите, сигнализират зрители на Нова телевизия. Фалшивите продукти се предлагат предимно в интернет и сериозно удрят по джоба на шофьорите. 

В сервизите отчитат все повече случаи на тежки повреди в двигателите на автомобилите. Бързо износване на триещите части, трудно стартиране в студа и корозия на вътрешните елементи, са най-честите оплаквания на шофьорите. Според експерти - неизправностите са резултат от фалшиви масла, които все повече заливат пазара. До какви повреди на автомобила ни водят маслата-менте и как да защитим правата си, ако попаднем на фалшификат.

След последната смяна на маслото, Митко Динев усеща, че колата му се държи нетипично на пътя.

Усетих неравномерна работа на двигателя, лампата на маслото присветваше от време на време, чуваха се разни шумове в двигателя, които не разпознавах, разказва Митко Динев – потърпевш шофьор, цитиран от Нова телевизия.

Нова тенденция при автокражбите: Все по-често задигат коли с включен двигател

Откарва колата за проверка в сервиз. Там техниците потвърждават, че проблемите в двигателя вероятно идват от некачествено масло. Митко обаче се усеща навреме и се разминава с леки повреди и запушване на филтрите.

Можеше да се стигне до повреда на турбината, разваляне на буталата и съответните части. Може и да блокира двигателят, допълва Митко.

Автомонтьорите все по-често откриват увреждания в двигателите заради некачествени масла. Примамени от евтини оферти шофьорите често избират цената пред качеството, разказват в този сервиз. И последствията не закъсняват:

„Двигателят започва да губи мощност, започва да чука и тъй като двигателното масло не може да покрие изискванията – голяма част от него изгаря, заминава през ауспуха, светла лампа за маслото”, обяснява Румен Дунев – собственик на автосервиз.

При по-новите автомобили последствията са необратими. Тъй като ремонт не е възможен. Тогава и ударът върху джоба на шофьорите е много по-сериозен.

„Двигателят просто става негоден, трябва да се търси нов двигател. Един нов двигател струва в порядъка на 5 до 40 хил. лв. в зависимост от марката и модела на автомобила, обясни Румен.

Фалшивите масла се предлагат предимно в интернет, тъй като там контролът е по-труден, а цените са от 2 до 3 пъти по-ниски, разказват експерти.

Откриването на фалшификатите е трудно, защото уредите отчитат несъответствия само по показателите, изписани на етикетите, разказват експертите тук. Така, ако са добавени непозволени добавки в маслото - изпитванията трудно могат да ги открият. Въпреки това тестовете показват и разминавания.

Коментари

  1. 2020.01.27 | 17:09

    sami sa si vinovni tezi koito kupuvat evtinite masla za kolite si. Az za men ne kupuvam patoka ,a hubava rakija.

  2. 2020.01.27 | 12:56

    ПРЕМИЕРЪТ НЕ ВИ Е ВИНОВЕН НЕЩАСТНИ БЪЛГАРЧЕТА АКО КУПУВАТЕ МОТОРНИ МАСЛА ОТ НЕРЕГЛАМЕНТИРАНИ ТЪРГОВЦИ НА СМЕШНИ ЦЕНИ!!!
    БЪЛГАРИТЕ ИСКАТ ДА КУПЯТ АВТОМОБИЛ ВТОРА РЪКА НА ЦЕНА НА НОВ ТЕЛЕФОН !
    ЗАТОВА ИМАМЕ 1млн. ТРОШКИ,КОИТО НИ ТРОВЯТ ДЕЦАТА!!!

    1. 2020.01.27 | 14:08

      хич хич пожарникарят е иноченте винаги в мутрисран рийш ли

  3. 2020.01.27 | 10:19

    estestveno uvajaemi vav vashata darjava vsicko e falshivo I dalavera sahtoto kato ciganskiat vi premier.

    1. 2020.01.27 | 13:59

      Научи се да пишеш на български, коя е твоята държава бе "цървул" от такива като вас (Вас, ама голямата буква не е за теб) сме я докарали дотук. Да не се ядосвам повече, че започвам да си търся "Глога".

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Пазари

още

Анкета

Каква заплата получавате?

Каква заплата получавате?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.