)
"Ключовият фактор за успех е надеждността на речната инфраструктурата, ако искаме да върнем обратно товарите по Дунав", каза Зайц.
През последните години се забелязва намаляване на транспортираните стоки по река Дунав. Няма конкретна причина за това, като факторите са комплексни, коментира в Русе генералният директор на Дунавската комисия Манфред Зайц.
В крайдунавския град той участва в партньорска среща на консорциума по проект "Грендел", на която Българо-румънската палата е домакин.
Зайц заяви, че при правилна поддръжка река Дунав има огромен потенциал за превоз на стоки и на пасажери.
Зайц обясни, че в това отношение има прогрес в почти всички страни по поречието на Дунав. Сериозен напредък се наблюдава и в действията на България по осигуряването на по-добри условия за корабоплаване. Генералният директор на Дунавската комисия посочи за пример отпуснатото финансиране през миналата година от Министерството на транспорта за драгиране на проблемни места от речния път в българския участък. Той се е срещнал днес и с изпълнителния директор на изпълнителната агенцията "Проучване и поддържане на река Дунав" Павлин Цонев, който му съобщил, че драгажните дейности ще продължат.
По думите му една от причините за намаляването на превозваните товари по реката е недобрата инфраструктура и поддръжка.
По думите му плавателният път по реката трябва да се подобри още. Това ще позволи на корабособствениците да използват плавателните си съдове по най-ефективния начин.
Той информира, че през последната година са били превозени 40 млн. тона товари по реката. Допреди четири-пет години количеството е било 45 млн. тона, а в края на 80-те години - около 90 млн. тона. Зайц посочи, че трябва да се отбележи и структурата на индустрията в дунавските райони, както и подобряването на останалите видове транспорт - като шосеен, железопътен.
Последвайте канала на