Владислав Горанов: Затягаме контрола върху данъчните складове на горива

  • 11 юли 2019 15:44

  • 913
  • 1
Владислав Горанов: Затягаме контрола върху данъчните складове на горива
© Булфото (архив)

По отношение на горивата, рисковете все още са на високо ниво. Предлагаме мярка, свързана със злоупотребите при търговията с горива и избягването на плащане на ДДС, свързана с т.нар. освободени от акциз крайни потребители. Ще въведем контрол, подобен на този, който използваме при данъчните складове, тъй като имаме съмнения, че под икономическото обяснение, че с бензин се произвеждат разредители за химическата промишленост или други неакцизни стоки, които използват на основа спирт или горива. Това коментира пред журналисти министърът на финансите Владислав ГорановВладислав Горанов Владислав Иванов Горанов е министър на финансите. Роден е на 30 април 1977 г. През 1999 г. завършва, предаде репортер на Novini.bg.

Той даде пример с освободен от акциз бензин, който се използва за производството на неакцизни стоки, в случая разредители и куфражни масла.

„Ще въведем контрол, подобен на този, който използваме при данъчните складове, тъй като имаме съмнения, че под икономическото обяснение, че с бензин се произвеждат разредители за химическата промишленост или други неакцизни стоки, които използват на основа спирт или горива, бензини най-често, въглеводороди от този тип, в последствие не се превръщат в безакцизни стоки, а се използват за моторни горива. Тоест избягва се плащане на акция, а защо не и на ДДС? Тук ще засилим контрола, чрез въвеждането на изискване за поставяне на измервателни уреди при тези освободени от акциз крайни потребители и автоматично свързване с Агенция „Митници“. Така че тези, освободени от акциз крайни потребители, които би трябвало да не произвеждат акцизни стоки, да сме сигурни, че не го правят“, подчерта той.

„Имаме около 400 различни по тип данъчни складове. В данъчните складове може да присъства всеки – и данъчен и митничар. Данъчните и митниците имат възможност по закон да осъществяват контрол, но съгласете се, че не можем във всеки данъчен склад да сложим по няколко митничаря или данъчни, или няколко полицая. Дори ми да сложим, нямаме гаранция, че след определен период от време, човешкият фактор няма да сработи срещу интереса на държавата. Затова разчитаме на намаляването на човешкия фактор при контрола“, коментира финансовият министър.

Той призна, че има подозрение, че произведените количества разредители и куфражни масла стигат да измажем куфражите на цяла Европа. „Този рисков фактор искаме да преодолеем с въвеждането на системи за автоматичен контрол, които да са директно свързани със системите на Агенция „Митници“.

„От 3 до 6 месеца, за мен, е оптималният срок за разпореждане от страна на законодателя, лицензираните складосържатели, да ги въведат. Ако се прецени, че три месеца са малко, шест пък е много, но да приемем, че това са разумните срокове, в които можем да въведем контрола, без да притискаме много бизнеса. Задължително това ще е за тяхна сметка, но ще е в пъти по-евтина от високотехнологичните измервателни уреди, които те вече са монтирали на територията на данъчните складове. Да бъдем справедливи спрямо себе си и да кажем, че правенето на бизнес с акцизни стоки е висока отговорност на този, който иска да го прави и би могъл да се откаже, ако не може да го прави“, каза още министър Горанов.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
913 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Българофил Антикомунист

2019.07.11 | 17:03

1

Финансов п.дераст Горанов, не се прави че не знаеш ,че 92% от обема на акцизните складове за горива са собственост на Лукойл, харизани им от циганина Иван Костов! Всички сте руски подлоги и треперите на джуджето Путя!!!

Добави коментар

Водещи новини