Владислав Горанов: Затягаме контрола върху данъчните складове на горива

По отношение на горивата, рисковете все още са на високо ниво. Предлагаме мярка, свързана със злоупотребите при търговията с горива и избягването на плащане на ДДС, свързана с т.нар. освободени от акциз крайни потребители. Ще въведем контрол, подобен на този, който използваме при данъчните складове, тъй като имаме съмнения, че под икономическото обяснение, че с бензин се произвеждат разредители за химическата промишленост или други неакцизни стоки, които използват на основа спирт или горива. Това коментира пред журналисти министърът на финансите Владислав ГорановВладислав Горанов Владислав Иванов Горанов е министър на финансите. Роден е на 30 април 1977 г. През 1999 г. завършва, предаде репортер на Novini.bg.

Той даде пример с освободен от акциз бензин, който се използва за производството на неакцизни стоки, в случая разредители и куфражни масла.

„Ще въведем контрол, подобен на този, който използваме при данъчните складове, тъй като имаме съмнения, че под икономическото обяснение, че с бензин се произвеждат разредители за химическата промишленост или други неакцизни стоки, които използват на основа спирт или горива, бензини най-често, въглеводороди от този тип, в последствие не се превръщат в безакцизни стоки, а се използват за моторни горива. Тоест избягва се плащане на акция, а защо не и на ДДС? Тук ще засилим контрола, чрез въвеждането на изискване за поставяне на измервателни уреди при тези освободени от акциз крайни потребители и автоматично свързване с Агенция „Митници“. Така че тези, освободени от акциз крайни потребители, които би трябвало да не произвеждат акцизни стоки, да сме сигурни, че не го правят“, подчерта той.

„Имаме около 400 различни по тип данъчни складове. В данъчните складове може да присъства всеки – и данъчен и митничар. Данъчните и митниците имат възможност по закон да осъществяват контрол, но съгласете се, че не можем във всеки данъчен склад да сложим по няколко митничаря или данъчни, или няколко полицая. Дори ми да сложим, нямаме гаранция, че след определен период от време, човешкият фактор няма да сработи срещу интереса на държавата. Затова разчитаме на намаляването на човешкия фактор при контрола“, коментира финансовият министър.

Той призна, че има подозрение, че произведените количества разредители и куфражни масла стигат да измажем куфражите на цяла Европа. „Този рисков фактор искаме да преодолеем с въвеждането на системи за автоматичен контрол, които да са директно свързани със системите на Агенция „Митници“.

„От 3 до 6 месеца, за мен, е оптималният срок за разпореждане от страна на законодателя, лицензираните складосържатели, да ги въведат. Ако се прецени, че три месеца са малко, шест пък е много, но да приемем, че това са разумните срокове, в които можем да въведем контрола, без да притискаме много бизнеса. Задължително това ще е за тяхна сметка, но ще е в пъти по-евтина от високотехнологичните измервателни уреди, които те вече са монтирали на територията на данъчните складове. Да бъдем справедливи спрямо себе си и да кажем, че правенето на бизнес с акцизни стоки е висока отговорност на този, който иска да го прави и би могъл да се откаже, ако не може да го прави“, каза още министър Горанов.

Коментари

  1. 2019.07.11 | 17:03

    Финансов п.дераст Горанов, не се прави че не знаеш ,че 92% от обема на акцизните складове за горива са собственост на Лукойл, харизани им от циганина Иван Костов! Всички сте руски подлоги и треперите на джуджето Путя!!!

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Пазари

още

Анкета

Успешен ли ще е летният туристически сезон?

Успешен ли ще е летният туристически сезон?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.