"Виваком" начислявала неправомерно неустойки по договори, които не съществуват

  • 20 август 2014 11:31

  • 3203
  • 5
"Виваком" начислявала неправомерно неустойки по договори, които не съществуват
©

"БТК" АД (Виваком) е прилагала нелоялна търговска практика, като е начислявала неустойки за "предсрочно прекратяване" на  "срочни договори" от разстояние, които не съществуват, не са сключвани и следователно е невъзможно да бъдат прекратени  предсрочно. Това е решението на Върховния административен съд, с което окончателно влиза в сила решение на Комисията за защита  на потребителите (КЗП) и заповедта за забрана прилагането на практиката в бъдеще, съобщиха от пресцентъра на КЗП.

Некоректната практика се е извършвала по следната схема: след телефонно позвъняване и получаване на съгласие от страна  на потребителя за сключване на договор от разстояние за предоставяне на услуга, на клиента не му се дава възможност  навреме да се запознае с условията в писмен вид. Не се запознава и с датата на влизане в сила на договора, което е предпоставка да пропусне срока за отказ от него.

В повечето случаи потребителите не подозират, че имат валидно сключен договор, тъй като не са полагали подписа си под  такъв, а отказът от него им струва сумата от месечните такси до края на срока му. Едва след жалби и намеса на КЗП телекомът се  съгласява да прекрати без неустойки така "сключените" договори и да върне на клиентите си внесените от тях суми, като посочва,  че наличието на договор се дължи на "техническа грешка", се  посочва в съобщението.

Тази практика е прилагана в периода, в който Законът за защита на потребителите е давал възможност за сключване на  договори от разстояние без подпис на потребителя върху хартиен носител. Към настоящия момент устното приемане на предложение за сключване на договор не води до наличието на такъв.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
3203 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар

2015.03.02 | 14:37

5
Не ви искаме услугите!Лъжци и крадци!Престъпници!
горо

2015.01.07 | 07:23

4
вчера си взех телефон cat b100 от магазина на новата поща в бургас и го върнах на 10тата минута и сега се започва ходенето по мъките защото отказват замяна за друг телефон
dragonfly

2014.08.31 | 14:41

3
Всичко това е откакто дойдоха мафията от Глобул , воглаве с мистър корупция - Александър Димитров...Той ги въведе тези простотии...Тия заплати по 50 000 на месец трябва да доадат отнякъде...
Олег

2014.08.23 | 22:28

2
Не са коректни,спестяват необходимите изисквания от некомпетентни клиенти и така клиентите остават излъгани.
gv

2014.08.21 | 07:37

1
vsi4ki telefonni kompanii sa obirjii. Zaribqvat vazrastni hora i im qdat golemite pensii!

Добави коментар

Водещи новини