Естетичният стоматолог Д-р Софиен Риахи: Вече е възможно пациентът да види крайния резултат от лечението още преди да сме го стартирали

За д-р Софиен Риахи ще оставим да говорят фактите – това е единствения естетичен стоматолог в България, който е печелил най-престижното отличие с международно жури от топ специалисти в сферата - Усмивка на годината, цели 10 поредни пъти. Води обучения на теми като Естетична стоматология, Минимално инвазивен подход на лечение, Дигитален Дизайн на Усмивката и Дентална фотография. В крак е с всички нововъведения и не спира да работи над себе си, посещавайки най-добрите курсове и семинари по цял свят всяка година. А резултатите от неговата работа греят на лицата на признателните му пациенти. Тяхната бройка отдавна е загубил, но признава, че всяка нова усмивка, всеки нов дизайн за него е предизвикателство и вдъхновение.

- Д-р Риахи, Вие сте единствения естетичен стоматолог в България, който печели 10 поредни пъти най-престижния стоматологичен конкурс – “Усмивка на годината”. Това е безпрецедентен успех, как един специалист достига това ниво на професионализъм? 

- Благодаря ви за хубавите думи!

Истината е, че статуетките “Усмивка на годината” са голямо професионално признание, но те определено не са фокусa на моята работа.

Тайната на успеха ми в случая, мисля, че се дължи на факта, че не избирам предварително случаите, с които ще участвам в състезанието. Всяко лечение, което изпълнявам, всяка усмивка, която създавам, правя така сякаш международно жури оценява работата ми.

Харесва ми да предизвиквам себе си, харесва ми да изпипвам детайлите. Не се разсейвам със странични мисли за титли и слава. Мисля единствено как крайният резултат от лечението не просто да покрие очакванията на пациентите, но да ги надмине. Може да ви прозвучи като клише, но признанието в очите на пациентите, когато видят новата си усмивка, за мен струва много повече, от която и да е статуетка.

- Колко важна е красивата усмивка и защо си заслужава да инвестираме в нея?

- Усмивката е едно от първите неща, които околните забелязват в нас. Нейната визия се отразява силно, както на впечатлението, което оставаме в околните, така и на своето собствено усещане за самите нас. Увереността, която една красива усмивка дава на пациентите отваря толкова много възможности пред тях, че бих определил лечението в тази посока като инвестиция в бъдещето.

- Какви са световните тенденции в естетичната стоматология и в България можем ли да получим това ниво на обслужване и да се възползваме от иновациите в сферата?

Световна тенденция в стоматологията в последните години е навлизането на дигиталните и 3D технологии във всички етапи от лечението на пациентите - като започнем от планирането и стигнем до изработката на самите корони или фасети например. Гордея се, че в България има специалисти, които прилагат всички тези иновации в ежедневната си работа.

Аз лично съм маниак на тема нови технологии и този нов подход на работа, толкова ми допада, че няма връщане назад. Веднъж, когато сравниш ефективността на компютърното планиране, дизайн и изпълнение с обичайния процес на лечение, виждаш, че няма причина да лишиш пациентите от това петзвездно изживяване и перфектен краен резултат.

- Знаем, че предлагате много различни методи за сдобиване с мечтаната усмивка, но кой е най-модерния и иновативен от тях?

- За да постигнем мечтаната за пациента усмивка, най-често използваме широко познатите фасети, коронки, възстановявания върху импланти и т.н. Това са отдавна познати за пациентите процедури. Иновативното в случая е начинът, по който ги планираме и изработваме.

Вече е възможно пациентът да види крайният резултат от лечението още преди да сме го стартирали. Нещо немислимо при традиционния подход. Името на този първи етап от лечението е: Дизайн на усмивката. Вълнуващо е да видиш първата среща на пациента, с новата му визия, за която винаги е мечтал. Друго предимство е, че този първоначален дизайн може да бъде променян докато не намерим оптималната хармония на усмивката спрямо чертите и пропорциите на лицето и устните. Така още преди да сме започнали работа, знаем, че крайният резултат от лечението ще бъде именно усмивката, за която пациентът винаги си е мечтал.

- Каква роля играе специалистът и каква съвременните технологии при създаване на идеалната усмивка?

- Съвременните технологиите са изключително важни, но те не означават нищо, ако стоматологът не може пълноценно да борави с тях. За да извлечем максимума от тях и да създадем идеалната усмивка се нуждаем още от задълбочени познания, свързани с естетичните пропорции на зъбите и лицето. Друго важно качество за един стоматолог в случая е способността му да комуникира ефективно с пациента и да разбира техните нужди и желания. Именно това лично и същевременно професионално отношение смятам, че е разковничето при създаването на идеалната усмивка.

- Какъв е пътят към красивата усмивка, разкажете ни какво трябва да знаем преди да се подложим на естетична корекция на зъбите?

- Единственото, което трябва да знаете е, че няма твърде сложни случаи. Всеки от вас може да постигне красивата усмивка, която винаги е искал, стига да е достатъчно мотивиран и да избере правилно на кой специалист да се довери.

- Ако вече сме взели решение да променим усмивката си при Вас, много време ли ще изисква това и можем ли да не прекъсваме нормалния си ритъм на живот?

- Пълната промяна на усмивката може да отнеме от няколко дни до няколко месеца в зависимост от специфичния случай. Лечението по никакъв начин не прекъсва нормалния ритъм на живот. Няма момент, в който пациентът да ходи без зъби. Даже напротив – околните започват да задават въпроси като „Изглеждаш страхотно! Виждаш ми се някак променен. С нова прическа ли си?“

- До колко пациентът трябва да има крайната дума при избор на дизайна на усмивката според Вас и има ли естетични критерии, с които не правите компромис?

- Пациентът ще носи новата си усмивка цял живот, така че определено той има крайната дума при избор на дизайн на формите и цвета на зъбите. Нещото, с което никога не правя компромиси е минимално инвазивния подход на лечение. Това ще рече, че винаги търся баланса между естетиката на новата усмивка и максималното запазване на естествените зъби. Така резултатът е наистина дълготраен и естетиката по никакъв начин не влиза в противоречие със здравето на пациента.

- Кои са най-често срещаните митове, с които се сблъсквате около естетичната стоматология и какво е важно да знаят хората за нея?

- Много често попадам на статии, в които се описват различни методи за избелване на зъбите в домашни условия, които от една страна ме разсмиват, но от друга истински ме притесняват, защото могат сериозно да навредят на здравето на пациентите. Пример за това е натъркването на зъбите със сода бикарбонат или орехови черупки например. При прилагане на подобен метод зъбите не само ще загубят естествената си белота с времето, но и ще станат силно чувствителни, защото емайлът на зъбите ще бъде невъзвратимо нарушен.

За това препоръчвам на всички, преди да прибегнат до какъвто и да е метод на избелване да се консултират със стоматолог.

- Какво е човешката усмивка за Вас?

- Усмивката за мен е всичко. Тя е моето призвание и вдъхновение!

Заповядайте от 27 ЮЛИ до 31 ЮЛИ в MEDICAL DENT през ДНИТЕ НА ОТВОРЕНИТЕ ВРАТИ ЗА ЕСТЕТИЧНА СТОМАТОЛОГИЯ. Ще имате възможност да получите безплатна консултация от най-добрите специалисти в България.

Час при д-р Софиен Риахи може да запишете на телефон 02 473 87 98

(платено съобщение)

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Медия и реклама

още

Анкета

Смятате ли, че новите правителствени мерки ще дадат резултат в борбата с кризата?

Смятате ли, че новите правителствени мерки ще дадат резултат в борбата с кризата?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.