Хр. Харпантидис, Philip Morris International: Стартът на IQOS в България беше силен

Philip Morris International планира изграждане на нов колцентър в България, който ще създаде 100 нови работни места през 2019 година и още 100 през 2020 година. Това обяви пред Profit.bg управляващият директор на компанията за Югоизточна Европа Христос Харпандитис. Той разкри подробности за плановете на PMI да пусне електронното устройство за нагряване на тютюн IQOS на американския пазар, както и за цялостната трансформация на компанията.

По думите му превръщането на PMI от от конвенционален тютюнопроизводител в технологична компания е едно дълго пътуване, което се развива на много нива. Ето какво още коментира той по повод проектите на холдинга и посланията към потребителите:

-Г-н Харпантидис, наскоро Американската агенция по лекарствата и храните одобри пускането на електронното устройство за нагряване на тютюн IQOS на американския пазар. Кога се очаква стартът на продажбите и как това ще се отрази на бизнеса на Philip Morris International в останалите части на света?

Христос Харпантидис, управляващ директор на PMI за Югоизточна Европа: Засега очакванията са да стартираме продажбите на IQOS в САЩ през септември. Пилотният пазар ще бъде град Атланта. Това е изключително важна стъпка по много причини. На първо място, американският пазар е много голям - над 40 милиона пушачи. Така че потенциалът на този продукт е много голям.

Втората причина е свързана с това, че американският пазар служи като "модел за подражание", който влияе върху потребителските нагласи по целия свят. Но най-важният фактор е, че одобрението, което получихме от Агенцията по храни и лекарства в САЩ (FDA), идва след много подробен анализ и проверка на цялата информация, която предоставихме. Всъщност ние подадохме документацията за IQOS преди две години. Това одобрение касае възможностите за комерсиализация на този продукт на американския пазар.

Следващият етап от процеса ще е получаването на одобрение от Агенцията по храни и лекарства в САЩ (FDA) за здравните ефекти. Ние имаме желание да информираме потребителите за ефектите, които ще настъпят, ако заменят конвенционалните цигари с устройства за нагряване на тютюн. Подадохме документите в края на 2016 година и се надяваме FDA скоро да има резолюция и по този въпрос.

-Как се приемат тези устройства тук, на българския пазар и в региона на Югоизточна Европа като цяло? Какво е отражението върху финансовите резултати на компанията? Или с други думи, правите ли пари от България и Балканите?

Х.Х.: Ако започна отзад напред, на този етап не става въпрос за това дали правим пари или не. Важното е, че се опитваме да вършим правилните неща. Всички знаем за проблемите, свързани с тютюнопушенето. Някой трябва да направи нещо по въпроса. Аз лично съм много щастлив, като служител на PMI, но и като гражданин, че компанията зае такава смела позиция и заяви своята визия за бъдеще без дим. Ние взехме правилните решения и осъществихме огромни инвестиции, над 6 милиарда долара през последните 10 години, за да разработим по-добри алтернативи.

Изобщо не става въпрос за краткосрочните финансови резултати, а за предоставянето на тези алтернативи на пазара. Иначе първите резултати, които видяхме тук в България и на Балканите, са силно позитивни. На пазара сме от 13-14 месеца, а вече над 150 000 бивши пушачи използват IQOS. Това е един много добър старт. Според мен дори има нещо още по-важно - че тези потребители са доволни от нашите продукти и говорят за тях.

-Планирате ли нови инвестиции в региона? Казвате, че Philip Morris International и гръцкото ? поделение Papastratos има статус на "звездна" компания в Гърция, благодарение на своята трансформацията. Смятате ли, че можете да постигнете същото и на други места, например в България?

Х.Х.: Ние вече имаме зад гърба си доста солидни инвестиции в региона. Една от стъпките беше трансформацията на фабриката Папастратос, за която става въпрос. Тя вече беше осъществена и то с огромен успех. Няма как да не спомена, че в Гърция, която преживява труден икономически период, ние успяхме да произведем най-иновативния тютюнев продукт, който се изнася за Япония. Това е много добра новина за региона като цяло.

В същото време трансформираме и завода в Румъния, а последната добра новина за България, обявена лично от генералния мениджър на Филип Морис България Джордж Маргонис, са плановете за изграждане на нов кол център в страната, който ще създаде 100 нови работни места през 2019 година и още 100 през 2020 г. Така че можем спокойно да твърдим, че инвестираме активно в региона и се надяваме на все по-добри резултати. А това ще доведе и до още по-сериозни вложения.

-През 2019 година PMI създаде и първата животозастрахователна компания във Великобритания, която предлага диференцирани премии на своите клиенти в зависимост от техните здравни навици. Смятате ли, че това ще доведе до по-мащабни промени в бизнеса на животозастраховането и имате ли намерение да пренесете този модел и на други пазари?

Х.Х.: Става въпрос за Reviti, която все още е пилотен проект и тепърва предстои да видим как ще се развие. Все още тя е на много ранен етап от развитието си. Това е част от нашата много по-мащабна идея за създаване на по-добър стандарт на живот и осигуряване на възможност за потребителите да вземат смелото решение за отказване на тютюнопушенето. Това със сигурност ще доведе до промени на застрахователния пазар, но тепърва ще видим в каква посока ще са те.

Аз смятам, че хората заслужават да бъдат третирани по различен начин в зависимост от навиците си и щом се откажат от тютюнопушенето.

-Но все още гледате на това като на страничен проект, а не като на приоритет?

Х.Х.: Със сигурност не е част от основния ни бизнес. В момента нашият приоритет е да създадем по-добри алтернативи на конвенционалните тютюневи изделия и да обясним на потребителите какви са ползите от тях. Разбира се, нуждаем се от подкрепа на различни алтернативи, които да насочват обществото в тази посока. От тази гледна точка, значението на този проект също е много важно. 

-И като говорим за основния бизнес, един последен въпрос - какъв е текущият статус на трансформацията на PMI от конвенционален тютюнопроизводител в технологична компания? Кога смятате, че този процес ще бъде напълно завършен?

Х.Х.: Очевидно това ще е едно дълго "пътуване". Това е трансформация на много нива, в която трябва да променим изцяло своя бизнес модел. Преди произвеждахме и продавахме цигари, с това се изчерпваше всичко. Сега интегрираме технологични решения, създадохме цял нов отдел за връзка с клиентите, имаме собствени обекти за дистрибуция, продаваме онлайн. Това са неща, с които не се занимавахме в миналото.

В същото време се опитваме да обясним на "външния свят" промените, през които преминаваме. Но освен външните промени, ние трансформираме и начина, по който работим вътре в компанията. Така че промяната върви на много нива и е едно истинско предизвикателство.

Трансформацията обаче се случва изключително бързо и ако хвърлим поглед назад, това, което постигнахме, е доста впечатляващо. Затова и резултатите са толкова добри. Но въпреки това смятам, че все още сме в началото на процеса и никой не може да каже кога ще бъде завършен. Щастлив съм от темпото, с което се развиваме и съм голям оптимист. 

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Медия и реклама

още

Анкета

Идват ли криза и/или рецесия?

Идват ли криза и/или рецесия?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.