Циркът с телевизионните рейтинги в България

  • 05 март 2019 14:39

  • 4554
  • 4
Циркът с телевизионните рейтинги в България
© Pixabay

Миналата седмица „големите момчета” на телевизионния бизнес за пореден път си свалиха гащите, за да си премерят ... рейтингите ... и отново се размириса на лошо. Пак не се разбра на кой му е по-голям (рейтингът), но останаха едни съмнения, че на който им ги мери не му е чиста работата (и ръцете).

То, анекдотични ситуации с меренето колкото искаш:

- Два аршина – по един за всяко от „големите момчета” – всеки със странни „отклонения” в полза клиента, но с една и съща неприятна миризма ...

- Очевидци още помнят (миризливия) случай от близкото минало, когато рейтингите са си били традиционно високи, въпреки, че по това време на едното „момче” са му правили техническа профилактика, а зрителите масово и с внимание са гледали ... ивици ...

- По-внимателен преглед на рейтингите може да покаже, че понякога зрителите се тълпят пред телевизионните екрани, за да гледат рекламите или телешопите. Ама така е, след като до 1990 година „истинските” реклами са били забранени в България ... сега им е интересно на хората ...

- А случвало ли ви се е по време на рекламен блок да превключвате от едната на другата голяма телевизия и все на реклами да попадате ? Понякога едни и същи и по двата канала? Е, случайно е съвпадението ... да не си помислите нещо (миризливо)?

Да ама вече сме в 21 век и ако на зрителите въобще не им пука на кой му е по-голям рейтингът, не е ясно защо рекламодателите се примиряват и продължават да дишат лошите миризми от ... кухнята на големите (а и на по-малките) телевизии.

Всъщност, ясно е ... за хората от бранша ... При нетни телевизионни рекламни бюджети в порядъка на 220 милиона лева на година и брутни – почти 2 пъти по толкова, разликата (която не влиза в медиите) отива някъде другаде и произвежда омайни аромати на пари, с които лошите миризми от кривото мерене се неутрализират.

Опиянени от тези парични аромати, българските рекламни специалисти (не всички, разбира се) продължават да „насочват” парите на неподозиращите/ нехаещите клиенти към телевизията, където 1,000 домакинства (т.нар. „представителна” извадка) решават съдбата на 220 милиона рекламни пари.

Според проучване на WARC, проведено на 96 пазара, телевизионната реклама отбелязва спад с 0,8%, докато у нас ръстът в телевизията е 8%” ?!? ...

Снимка: capital.bg

 

WTF, както се казва на чист български ...

Защото сме в България ... където се случват чудеса.

Ами да му мислят рекламодателите.

Парите са си техни.

Рекламните директори (които въобще не са в комбина с рекламните агенции) са си техни.

Рекламните директори, които уверено поднасят на висшето ръководство за подпис телевизионни бюджети базирани на предположения (прогнозни рейтинги).

Предположения, базирани на „навиците за гледане” на 1,000 домакинства...

1,000 домакинства, които „гарантират” (смях) успеха на рекламните кампании ...

Nice, a?

Странно тия рекламодатели и техните висши ръководители не се ли интересуват от категории като ефективност, ключови индикатори, плащане не само за „хвърлен поглед”, а за реално действие към постигането на бизнес целите на организацията и т.н.?

Снимка: pik.bg

 

Ще кажете, тия, дето пишат настоящия материал искат да ни внушат, че дигиталната реклама (във всичките и форми) е по-ефективна от телевизионната, защото са в Интернет-бизнеса...

Ами да! Точно това искаме да внушим!

Защото дигиталната реклама е измерима до последния потребител (а не през 1,000-та неясни домакинства).

Защото дигиталната реклама се заплаща само ако има действие; а не „авансово” – според нечии криви прогнози.

Защото програматичното медийно планиране увеличава в пъти ефективността на всеки вложен рекламен лев. Да не говорим за настъпващата ера на Изуствения Интелект ...

Защото със сигурност, повечето от онези, които реагират на дигиталната реклама са активните, отворените и платежоспосбните. Които вече нямат телевизор в домовете си. А не безименните и нереални 4 милиона (?!?) зрители 18-49, които онази вечер са гледали прайм-тайма на двете телевизии ...

Защото – за разлика от местните тарикати - на останалата част от света нещата са и ясни:

Снимка:www.recode.net

 

Анкета за свободното време:

-Определете себе си – 18-35/ 36-49/ 49 +/ м/ж;

-Познавате ли човек от вашето обкръжение ( и сходни социо-демографски характеристики), в дома на който да има пийпълметрично устройство;

-Ако отговорът на предния въпрос е „да”, съгласни ли сте този човек (домакинство) да ви представлява в проучване за навиците ви за гледане на телевизия.

Последвайте канала на

Novini.bg
4554 4

Коментари 4

Добави коментар
сулако

2019.03.05 | 17:09

2

имам тв но го ползвам само и единствено за да играя на PS4-та

Правилно

2019.03.05 | 17:46

4

правиш !

d

2019.03.05 | 17:14

3

NE MIT IM E MIRIZLIVECA

Аз пък

2019.03.05 | 16:13

1

Не гледам нито БТВ, нито НОВА. Нямам нужда от промиване на мозък и други видове манипулации, дезинформации и лизгави метани.

Добави коментар

Водещи новини