Асфалтират 200 000 кв.м. улици в София

  • 08 май 2011 10:34

  • 4708
  • 0
Асфалтират 200 000 кв.м. улици в София
©

Общото количество на пътната маркировка, която тази година ще се положи по основните улици и булеварди в София ще е над 200 000 кв.м, съобщи за БТА директорът на дирекция „Транспортна инфраструктура” на Столичната община Георги Тодоров.

Според използваната в момента боя за пътна маркировка в София 1 кв.м излиза седем лева. Обичайната й трайност след полагането е една година, но това не е толкова заради качеството на боята, а заради вида на пътните платна, зимното почистване, както и от интензивността на трафика.

От гледна точка на трайността най-оптимално ще е използваната в момента боя да се подмени с над два пъти по-скъпият шприц-пластик, но това ще намали над два пъти площта, където ще се положи пътна маркировка през тази година. Иначе на местата, където той е използван - изцяло ремонтирани пътни участъци, зоните на стоп-линиите и пешеходните пътеки, маркировката е в добро състояние вече над две години.Проблемът за тази боя и за по-скъпите от нея е, че те не могат да се полагат машинно на места с поставени напречни неравности на пътя, както се наричат „легналите полицаи”.

Общината направи експериментално някои пешеходни пътеки в града, където има концентрация на произшествия с пешеходци, с най-новите от предлаганите на пазара бои за маркировка. Такъв последен пример е бул. „Симеоновско шосе”, където на пешеходна пътека е положена релефна боя, а от двете посоки преди нея по платната за движение има и сигнализиращи за пътеката напречни ленти с малка височина. Освен това в края си е програмата за осветяването на 100 пешеходни пътеки в града, за да бъдат видими пешеходците и в тъмната част на деня.

От миналата година в София започна масовото поставяне на нов тип пътни съоръжения - делиниатори, които до преди това бяха характерен елемент от изцяло ремонтираните пътни платна на ул. „Осми декември” пред УНСС. Миналата година са поставени общо 220 метра делиниатори, като основното им предназначение е било да накарат шофьорите да спазват правилата за движение - да не правят обратни завои преди светофарите на кръстовище, да не навлизат в насрещната лента за движение, както и върху трамвайни релси. Тази година общината планира да продължи поставянето на такъв тип съоръжения, тъй като поставените са дали положителен ефект.

През миналата година са подменени шест километра тръбно-решетъчен парапет, който се използва като преграда между платната за движение и тротоарите. Освен катастрофите, за част от по-старите (с черно-бяло оцветяване) такива огради "враг" е и зимното почистване, тъй като избутваният към тях сняг смесен с препарати спомагат за по-бързата им корозия. Парапетите, които се поставят са с нови повърхности, които не се влияят от многото външни фактори.

Както през миналата година, така и през тази, предстои възстановяването на оградите по обособените трамвайни трасета. През 2010 г. са били сложени половин километър мрежи, тази се очаква да са още толкова. По-голям е превесът на скъсаните, прерязани и премахнати мрежа, за да могат пешеходците да пресичат, отколкото тези, които са унищожени от катастрофирали автомобили.

През тази година продължава подмяната на светофарите с лампи, с по-„модерните” - със светодиоди. Всъщност разликата е в интензитета на светлината и това, че със светодиодите тя е видима и в най-светлата част на деня, обясни Тодоров. За 2010 г. са сменени 125 секции на светофари.

Последвайте канала на

4708 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини