)
„Туитър“ заяви, че ще премахне забраната за реклами с политическа цел, която е в сила от три години, предаде Асошиейтед прес. Това е най-новата промяна, обявена от Илон Мъск, която цели увеличаване на приходите, след като той купи социалната мрежа миналата година.
Компанията обяви, че ще смекчи политиката си за реклами, свързани с каузи в САЩ и че планира да разшири възможността за реклами с политическа цел в идните седмици.
Мъск се определя като застъпник на свободата на словото и купи „Туитър“, защото според него платформата не се възползва от пълния си потенциал, който има като медия на свободното слово“. Милиардерът, който е собственик и на „Тесла“, бе принуден да намали драстично разходите и да намери повече източници на приходи, за да оправдае сумата от 44 милиарда долара, която той инвестира в покупката на "Туитър".
По повод премахването на забраната „Туитър“ каза, че „рекламите с кауза окуражават общуването по важни въпроси“ и че промяната ще съобрази политиката за реклами на платформата с тази в телевизията и в другите медии“, но не даде повече подробности.
Предприетата стъпка сега слага край на политиката, забраняваща реклами на кандидати, политически партии, на народни избраници или на правителствени чиновници.
През 2019 г. „Туитър“ забрани всякакъв вид реклами, свързани с политиката, заради опасения от дезинформацията, която се разпространява онлайн.
През март 2021 г. „Фейсбук“ вдигна забраната си за реклами с политическа и социална цел, която бе наложена след президентските избори в САЩ през 2020 г, пише БТА.
Рекламата с политическа цел съставлява малка част от общия приход на „Туитър“ и възлиза на по-малко от три милиона долара от общите разходи за междинните избори в САЩ през 2018 г.
Тогавашният собственик на социалната мрежа Джак Дорси каза, че рекламите в интернет са силни и ефективни за комерсиални цели, но „за политиката тази сила носи със себе си значителни рискове и може да се използва, за да влияе на изборите и на живота на милиони хора“.
Последвайте канала на