Webit.Festival утвърди ролята си като най-голямото събитие за дигитални технологии в Европа

След впечатляващия си старт вчера, Webit.Festival Europe не разочарова посетителите си и през втория ден на своята програма. Фестивалът беше посетен от над 15 000 гости от 120 държави, което го прави най-голямото събитие за дигитални технологии и иновации на Стария континент.

Хилядите гости на Webit успяха да видят не само 450 топ лектори на сцените на фестивала, но и невероятни роботи с изкуствен интелект, летящи машини, устройства за виртуална реалност и всевъзможни технологии на бъдещето.

За 11-а поредна година, Webit събра в София някои от най-великите умове на човечеството. Сред тях бяха топ директори на огромни корпорации, основатели на бизнеси, инвеститори, предприемачи, членове на академичните среди, политици и представители на медиите. Всички те взеха участие в събитието, за да обсъдят бъдещето на Европа и света през следващите 5 до 7 години.

Един от страхотните резултати от Webit.Festival Europe ще бъде документ, представящ нуждите и очакванията на бизнеса от следващия мандат на Европейската комисия. Тази своеобразна пътна карта ще покаже настроенията на частния сектор и пътя, който той смята, че континентът трябва да поеме, за да се бори с конкурентите си по света.

Програмата на фестивала за 15-и май беше разделена на няколко паралелни събития.

Темите на Innovate Stage покриваха процесите на дигитална трансформация на публични и частни инститиции, медийната среда, движена от огромните количества данни, с които разполагаме днес, Индустрия 4.0, квантови изчисления, изкуствен интелект и космически технологии.

На сцената излязоха топ корпоративни лидери и представители на научните среди, като президентът на D-Wave Systems, Бо Евалд, старши партньорът в EY, Кийт Страйър, управляващият партньор в IBM, Хесус Мантас, изпълнителният директор на SingularityNET Бен Гьорцел, създателят на SpaceFund Рик Тъмлинсон, съоснователят и председател на Crispin Porter - Bogusky, Чък Портър, основателят и директор на YouPlus, Шукрат Шамим, професорът по иновации в Kellog School of Management, Робърт Уолкът, ръководителят на медицинския факултет на Singularity University Daniel Kraft и много други.

Третото издание на HealthSummit също беше изключително интересно. Събитието, председателствано от най-гледания хирург в историята и световно известен иноватор в областта на виртуалната и добавената реалност проф. Шафи Ахмед, се утвърди като една от водещите сбирки на експерти, които оформят бъдещето на здравеопазването и фармацевтичната индустрия.

На сцената гостите на Health Summit имаха възможността да видят лидери като бившия директор на Световната здравна организация, д-р Джон Биърд, ръководителят на медицинския факултет на Singularity University Daniel Kraf, президентът на Европейския здравен парламент, Джоузеф Елборн, водещият здравен експерт на IBM, Марк Дейвис, управляващият директрор на Global Health Initiative, Хила Азадзой, директорът на Open Health Network, Татяна Канзавели, управляващият директор на IBM Watson Health, Марк О’Херлихи и много други.

Вторият ден на DEMS Summit покри важни теми за развитието на дигиталните забавления и медиите през следващите години, като суперагрегация, потребителско преживяване, променящо се потребителско поведение, стрийминг услуги и много други тенденции в индустрията. Сред списъка на лекторите личаха имената на вицепрезидентът за бизнес развитие на M7 Group, Бил Вайдевелд, президентът на UHD Forum, Тиери Фоурие, директорът на Paramax Films, Амос Розенберг, директорът на AdScanner Мартин Куркович и други.

Bulgarian Digital Summit включи някои от водещите дигитални и маркетингови експерти в страната. Те обсъдиха разнообразни теми като иновации в туризма, маркетинг в онлайн търсачки, работещи дигитални практики, брандове в дигиталната епоха, видео маркетинг и трендове в социалните мрежи.

Събитието Sofia’s Place дискутира стъпките, които София трябва да предприеме, за да развие пълния си потенциал за дигитална столица. Редица експерти разискваха възможностите на града да привлича инвестиции и стартиращи компании, като развива инвестиционния си климат чрез интелигентни публично-частни партньорства. Част от втория ден на събитието взеха представители на Столична община, Софийска инвестиционна агенция и други организации, свързани с бизнес развитието на града.

Партньорските събития в рамките на деня вкючваха интересни разговори на Microsoft Booth, където експерти на софтуерната компания дискутираха със свои гости. В същото време, в рамките на Webit се проведе уъркшоп на Европейския съвет по иновации, който обсъди новата програма на ЕС за финансиране на иновации.

В самия край на Webit.Festival Europe се проведе финалът на Founders Games - най- мащабното стартъп състезание в света. В зала 1 на НДК посетителите успяха да видят презентации на най-добрите 5 стартъпа сред над 4000 кандидатури. Компаниите се бориха за голямата награда в надпреварата - инвестиция от €200 000. Крайният потребител в състезанието е компанията WeFarm - най-голямата фермерска дигитална мрежа в света.

Mедийно партньорство

Коментари

  1. 2019.05.15 | 21:53

    Стартъп финалистите бяха 6, не 5. Кандидатите не бяха 4000, а 1000 и наградата беше 250 хил.евро. Моля, пишете по-точни данни, представители на медиите бяха навсякъде, но сигурно заети с безплатните напитки...

    1. 2019.05.15 | 23:50

      Имаше щандове с освежаващи напитки, отделно някои марки предлагаха и те - Долче густо правеха кафе, на друг щанд имаше лимонада и игри.... Отвън и вътре в НДК даваха вода и безалкохолни :))

    2. 2019.05.15 | 22:10

      ВЪВ ВИД НА ВАУЧЪРИ ОБАЧЕ :)) КАТО ОНАЯ СЛОВЕНСКА ФИРМА ДЕТО ПРЕДОСТАВЯЛА ГРАНТ ОТ 300 000 ДОЛАРА, ОБАЧЕ ВЪВ ВИД НА СВОИ ИНФОРМАЦИОННИ ПРОДУКТИ.. Е ТАКА И АЗ МОГА

  2. 2019.05.15 | 21:35

    ОБЩО-ВЗЕТО АКО СЪБЕРЕМ СТАРТЪПИТЕ САМО ОТ БАЛКАНИТЕ ЩЕ СЕ ПОЛУЧИ ПО-ГОЛЯМ ФЕСТИВАЛ, А И ХОРА СЪС СТРАННИ ИМЕНА НЕ ЛИПСВАТ ХИЧ

  3. 2019.05.15 | 21:32

    водещият здравен експерт на IBM? А зъболекаря на Гугъл?

  4. 2019.05.15 | 21:28

    дрън-дрън, няма нито една голяма фирма

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Технологии

още

Анкета

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.