"Тойота" показа нови двигатели

72
"Тойота" показа нови двигатели
© Getty Images/Guliver

"С тези двигатели всяка от трите компании ще се стреми да оптимизира интеграцията с автомобили с конвенционални двигатели, работещи на батерии и други електрически задвижвания", казаха компаниите в съвместно изявление.

"Тойота", която притежава около една пета от "Субару" и приблизително 5 на сто от "Мазда", се надява новият по-компактен двигател да позволи обновяване на дизайна на моделите, в които ше бъде вложен.

Японската автомобилостроителна корпорация "Тойота" (Toyota Motor Corp.) показа двигатели от следващо поколение, които могат да се използват както за хибриди, така и за конвенционални модели автомобили. Причина за това е насочването към по-строги стандарти за въглеродните емисии и стратегия за продажба на повече електромобили, предаде Ройтерс.

Автомобилните производители са изправени пред по-строги стандарти за емисиите на пазари като Европейския съюз, където се работи по правила, известни като "Евро 7", за забрана на продажбите на нови автомобили с емисии на въглероден диоксид от 2035 година.

Въпреки че електрическите превозни средства станаха все по-популярни през последните години, "Тойота" следва подход към въглеродна неутралност с автомобили, предлагащи гама от различни видове агрегати.

Главният технологичен директор на "Тойота" Хироки Накаджима отказа да се ангажира със срокове кога ще се появят новите двигатели в автомобилите на компанията.

Новият 2,0-литров турбо двигател ще има сходни предимства спрямо съществуващите 2,4-литрови турбо двигатели, използвани в модели от по-висок клас, като мултифункционалните модели имащи три реда седалки.

От концерна се надяват, че новият 1,5-литров двигател ще постигне намаление на обема и теглото с 10 на сто спрямо със съществуващите 1,5-литрови двигатели, които "Тойота" използва в автомобили като своя компактен модел "Ярис" (Yaris).

Председателят на борда на директорите на компанията Акио Тойода заяви през януари, че електромобилите ще достигнат глобален автомобилен пазарен дял от най-много 30 на сто, като останалата част ще бъдат хибридите, превозните средства с водородни горивни клетки, a останалите ще са с познатото конвенционално задвижване само с двигатели с вътрешно горене, отбелязва БТА.

Усилията им ще помогнат за декарбонизирането на двигателите с вътрешно горене, като ги направят съвместими с алтернативни източници на гориво като електронни горива и биогорива, заявиха автомобилопроизводителите.

Японският концерн е продал за периода януари-март около 2,4 милиона автомобила, от които 40 на сто са бензиново-електрически хибриди. Плъгин (plug-in) хибридите, автомобилите с горивни клетки и изцяло електрическите превозни средства заедно представляват едва 2,9 на сто от продажбите.

Най-големият производител на автомобили в света, заедно със "Субару" (Subaru) и "Мазда Мотор" (Mazda Motor), "Тойота" показа на медийно събитие 1,5-литрови и 2,0-литрови двигатели в процес на разработка, които са с по-малко тегло и обем от досега съществуващите.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
72

Свързани новини

Водещи новини

"Тойота" показа нови двигатели | Новини.бг