Автомобилният бранш иска субсидия при покупка на електрическа кола

  • 25 април 2023 20:07

  • 1522
  • 10
Автомобилният бранш иска субсидия при покупка на електрическа кола
© Pixabay
Слушай новината Слушай новината

Тревожни данни за автопарка в страната. Повече от 70% от колите у нас са над 15-годишни, а тези под 5 години са едва 4-6 на сто.

Това показва статистиката на Асоциацията на производителите на автомобили. От бранша предлагат въвеждането на субсидии при покупка на електрически автомобил и данъчни облекчения при новите коли.

Още подробности за очаквания голям автомобилен инвеститор, който ще стъпи на пазара у нас

От месец насам Антон Асенов търси да си купи кола втора ръка, но не намирал такава, която да си заслужава парите.

„Гледаме според джоба, ама не стигат. Като си представиш, че за кола над 20 години ти искат по 5-6 хиляди лева - трудна работа”, признава той. Казва, че новите коли изобщо не ги гледа, предава Нова телевизия.

От Асоциацията на производителите на автомобили настояват държавата да изработи стратегия за обновяване на автомобилния парк у нас.

„За голямо мое съжаление мога да потвърдя, че България е автоморгата на Европа, тъй като колкото по-стар е един автомобил, толкова по-малко данъци се плащат за него. Това съответно мотивира до голяма степен хората да търсят такива употребявани автомобили”, коментира Вихрен Горанчев, член на УС на Асоциация на производителите на автомобили.

За повече безопасност на пътя и по-малко замърсяване на въздуха производителите на автомобили настояват държавата да започне да субсидира закупуването на нови електрически автомобили. За това водят и разговори с партиите в парламента и дават за пример съседна Румъния, където субсидията за покупка на нов електрически автомобил е около 10 000 евро. Дали и у нас ще има такава помощ - зависи от политическата воля.

Последвайте канала на

Цветелина Кирилова
1522 10

Свързани новини

Коментари 10

Добави коментар

2023.04.25 | 21:28

1
Вместо да затваряте мариците, забранете автомобилите над десет години и ще изпълните целта на ПВУ
защо да ги забраняват ако са здрави

2023.04.26 | 01:57

8
Една кола за да излезе от екологичния си отпечатък трябва да се кара, бензинова13г, дизелова 14, електричка 12г хо ако се зарежда с еко ток и не е сметнато рециклирането на батерията, елекричката накрая ще излезе по замърсяваща от ДВГ, да си видял да стимулират хората да си карат колите по 12-13 години за да си постигнат екологичноста.
защо да ги забраняват ако са здрави

2023.04.26 | 01:57

7
Една кола за да излезе екологичния си отпечатък трябва да се кара, бензинова13г, дизелова 14, електричка 12г хо ако се зарежда с еко ток и не е сметнато рециклирането на батерията, елекричката накрая ще излезе по замърсяваща от ДВГ, да си видял да стимулират хората да си карат колите по 12-13 години за да си постигнат екологичноста.

2023.04.25 | 21:48

2
За нищо не стават електрическите ви автомобили. Само за града са
албанец

2023.04.25 | 22:06

3
При нас отдавна е забранен вноса на коли над 10 години.

2023.04.25 | 23:09

4
И аз искам субсидия Законно да си купя един камион със калашници !

2023.04.25 | 23:17

5
Духай педал
Аха

2023.04.25 | 23:32

6
и точно при данъка се гледа най-вече конете под капака.....що си прай вятър на устата тоя. И аз сакам нова кола, ама като гледам как ги правят.....яко комерс,няма ги тия дето ще карат по 500к вече.
долния

2023.04.26 | 02:05

10
Хахаха те новите бок,луци няма да изкарат по 12-13 години, хахаха.

2023.04.26 | 02:03

9
Колкото по често се сменят колите, замърсяването е по голямо защото при производството се замърсява много, нищо че новите замърсяват по малко, трябва да насърчават хората да си карат колите по 12-13 години а не да ги сменят на 3-4 години, да си видял да стимулират да се слага газ, което е много по еко от батерията.

Добави коментар

Водещи новини