-
16 юни 2011 13:59
- 1585
- 0
Новото BMW M5 е изключителен суперспортен автомобил с четири врати и пет места и е плод на последователно развитие на една забележителна автомобилна концепция, стартирала през 1984 година.
BMW M5 съчетава впечатляващ потенциал за състезателните писти с универсалните качества на луксозна бизнес-лимузина. При петото покеление те се допълват, както никога досега от новаторски характеристики, значително оптимизирана ефективност, уверен комфорт при дълги пътувания, както и иновативни асистиращи системи и Infotainment-функции.
Новото BMW M5 за първи път е оборудвано с новоразработения High-Performance-двигател от M ГмбХ. Високооборотният 4,4-литров V8-агрегат е с технология M TwinPower Turbo, съставена от Twin Scroll Twin Turbo свръхпълнене, разположени над цилиндровите глави изпускателни колектори, директно впръскване на бензина High Precision Injection и напълно променливо управление на клапаните VALVETRONIC с мощност 412 кВт/ 560 к.с. при 6 000 - 7 000 об./мин, максимален въртящ момент 680 Нм от 1 500 об./мин и впечатлява с незабавно разгръщане на мощността.
При новия модел е значително оптимизирано съотношението между динамични характеристики и разход на гориво. Новото BMW M5 ускорява от 0-100 км/ч за 4,4 секунди, а от 0-200 км/ч за 13,0 секунди. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч или 305 км/ч с опцията M Driver's Package, която включва и обучение на водача за спортно шофиране.
В ЕС тестови цикъл BMW M5 постига среден разход на гориво 9,9 л/100 км или с над 30% по-малко, в сравнение със своя предшественик при увеличени с 10% мощност и с 30% въртящ момент. Това е възможно благодарение на технологиите BMW Efficient Dynamics включително функция Auto Start Stop и регенерация на спирачната енергия, с които BMW M5 е оборудвано.
Новият модел се отличава с ненадминати динамични характеристики постигнати благодарение на типичната за М хармония с прецизно настроени една спрямо друга технологии на задвижването и окачването, аеродинамиката и разпределението на теглото (съотношение тегло/мощност е 3,3 кг/к.с.).
Новото BMW M5 е оборудвано с М специфично окачване, вкл. кинематика на предната и задната ос, кормилно управление M Servotronic, динамичен контрол на амортисьорите, система за стабилност DSC включително M Dynamic Mode и високоефективна Compound-спирачна система с оптимизирано тегло. Задвижването е на задните колела и се осъществява с помощта на седемстепенна M Drivelogic трансмисия с два съединителя.
Автомоатичното превключване на предавките е оптимизирано по отношение на сцеплението. BMW M5 разполага още с Launch Control; Асистент за движение при ниски скорости т. нар. Low Speed Assistance.
Спортната динамика при BMW M5 е съчетана с ненадминато пъргава управляемост благодарение на иновативния редуктор на задния мост с активен М диференциал. Електронно управляваният многодисков блокаж позволява напълно променливо разпределение на въртящия момент между задните колела за оптимизиране на сцеплението и стабилността по курса при динамична смяна на платното и ускорение на излизане от завои.
В зависимост от ситуацията блокажът се регулира между 0 и 100 % за бързи, прецизни и изпреварващи реакции благодарение на постоянния обмен на данни между активния М диференциал и системата за стабилност DSC, като се взимат под внимание положението на педала на газта, оборотите на колелата и страничното ускорение.
За пръв път BMW M5 предлага два индивидуално конфигурирани режима, на управление, които се активират с M Drive бутоните на волана. Те включват уникална сред конкурентите гама от програмируеми параметри: чувствителност на педала на газта, настройки на M Servotronic, на програмата за превключване на предавките Drivelogic, на режима на DSC, на динамичния контрол на амортисьорите и на показанията на Head-Up-дисплея.
Дизайнът на новото BMW M5 е в типичната за М естетика, отразяваща изключително динамичните и в същото време прецизно контролируеми характеристики при управление. По отношение на външния вид на автомобила той се определя от специфични дизайнерски елементи с функционално значение за динамичните възможности. Такива са предната броня с особено големи въздухозаборници за двигателя и спирачната система, атлетично изпъкналите арки на калниците за подчертаване на широката следа, типичните за М „хриле" с интегрирани пътепоказатели, аеродинамично оптимизираната задна броня с дифузор между разположените отдясно и отляво двойни ауспухови тръби, задния спойлер в стил Gurney върху капака на багажника и 19-инчовите М алуминиеви джанти с ексклузивен дизайн с двойни спици.
Интериорът на BMW M5 е уникална комбинация между кокпит на спортен автомобил и луксозна атмосфера. Специфичната за М комбинация от уреди с технология Black Panel е съчетана с тапицирана с кожа средна конзола, М спортни седалки, с кожена тапицерия Merino; ексклузивни декоративни елементи Aluminium Trace, антрацитено-черен таван BMW Individual, електрическо регулиране на кормилната колона, 4-зонална автоматична климатична инсталация и дифузно осветление.
Новото BMW M5 е оборудвано с богат избор от асистиращи системи и мобилни услуги на BMW ConnectedDrive. В серийното оборудване е включен специфичен за М Head-Up-дисплей. Предлагат се адаптивни предни светлини за серийните ксенонови фарове, асистент за дълги светлини, BMW Night Vision с функция за разпознаване на пешеходци, предупреждение при смяна и при напускане на пътното платно, Surround View, Speed Limit Info, достъп до интернет, разширени възможности за интеграция на смартфони и музикални плеъри, Real Time Traffic Information и Apps (приложения) за Web Radio, както и за ползване на Facebook и Twitter.
В допълнение на разположение на водача е и богат избор от допълнително оборудване, предлаган за BMW Серия 5 Седан, като комфортен достъп, М мултифункционални седалки, активни седалки, врати с автоматично затваряне Soft Close, автоматично задвижване на задния капак, електрически стъклен люк на покрива, теглич и др.
Последвайте канала на
Свързани новини
Йънг Бойс се включва в битката за Сангаре
Георги Иванов направи равносметка за 2024 година
Куп пропуски не попречиха на Интер да направи коледен подарък на феновете си
Искренов: Генчев изглежда направи сам избора си! Нещата в Левски се оправят, дано ЦСКА направи хубав стадион
ЦСКА - София обяви лагер в Турция, "червените" уредиха контрола с участник в ШЛ
Цървена звезда отново опази крепостта си от Партизан въпреки загубата на ключова фигура
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Наталия Киселова: В момента е много трудно да кажем кои са на власт и кои са в опозиция
23 декември 202419:48
ДДС за ресторантьорите скача с 11% в полунощ на Нова година: значи ли това и по-високи цени за клиентите на заведенията?
23 декември 202417:48
Майката на изчезналия Ники: Отвлечен е, кучето му е прекалено чисто, за да е било в гората
23 декември 202418:59
Проф. Тодор Кантарджиев: Полово предаваните инфекции в 90% са причина за безплодие в семействата у нас
23 декември 202418:55
Кардиологът проф. Георгиев с призив: Махнете солта от масата си
23 декември 202417:54
Водещите новини! Съдия: Без ясен отговор за „Осемте джуджета“ не е приемливо Сарафов да бъде избран. Рюте вижда опасност за сигурността на НАТО
23 декември 202418:59
Германия даде на Украйна ракетни установки и системи за ПВО
23 декември 202419:15
Първата част от украинския легион, сформиран в Полша, замина за Украйна
23 декември 202419:29
Мат Гейц е плащал десетки хиляди долари за наркотици и секс, включително и на 17-годишна
23 декември 202418:47