И път да няма, не ще се спре

  • 12 септември 2019 11:40

  • 1229
  • 0
И път да няма, не ще се спре
©

Автомобилният пазар става все по-причудливо място, а желанията на потребителите - все по-особени. В повечето случаи въпросните желания нямат общо с всекидневните потребности, а са по-скоро подчинени на изречения, започващи с: “Ако някой ден се наложи…”.

Така хората се оказват целогодишно обречени да се носят из града с огромни машини, от които реално нямат нужда, защото: “Ако се наложи да тръгнем цялото семейство на път”, “Ако се наложи да пренеса гардероба някъде” или “Ако реша да отида на хижа, до която има само черен път”. Така производителите се оказаха принудени да правят автомобили, от които нито хората имат нужда, нито ако заимат, могат да разчитат на тях, че ще свършат работата. Става дума за онези SUV-ове, които са по-високи, но реално са на предно и не могат да излязат дори от калта пред блока, камо ли да отидете с тях на офроуд. За онези с големите джанти и маломерните двигатели, които нямат силата да кихнат, какво остава да закарат караваната ви до морето.

Тогава светлината на прожекторите пада върху онези - истинските SUV модели. Онези, които наистина, ама наистина могат да минат отвсякъде, да съберат цялото семейство и да ви закарат до морето и обратно без проблеми. Те са тези, на които можете да разчитате, и които с радост ще заживеят с вас, но само ако обещаете, че ще ги ползвате по предназначение.

Един истински (ама истински) SUV е новият Seat Tarraco. Той бе представен от испанците само преди няколко месеца и бързо зае мястото си в гамата - място, което пазарът му беше отредил отдавна, но което той не бе длъжен да запълва по чак толкова добър начин. Можеше да е просто поредният wanna-be-SUV, който само прилича, но всъщност не е истински всъдеход. И клиентът нямаше да се разсърди, защото е свикнал. Но Seat направиха мъдър ход и дадоха на онзи купувач, който знае какво иска, точно това, от което той има нужда. “Онзи купувач” е семейният човек, чието семейство вече е пораснало и има нужда от повече място; той пътува много и иска да го прави в удобство; той търси безопасност, качество и малко “je-ne-sais-quoi”. Отговорът на последното обаче за него ще е на испански.

Tarraco получи 5 звезди по Euro NCAP, защото дава 97% сигурност за пътниците на предната седалка и 84% за децата на втория ред. Това го постави на първо място пред конкурентите му от клас Large Off-road. Предлага се както с 5, така и със 7 места, което го прави повече от практичен.

Подобно на други хубави автомобили, и този се прави в Германия. Ползва доказалата се през годините платформа на Volkswagen Group - MQB, но с удължената архитектура. Предлага се и само с предно предаване, но силата му се крие в 4х4 задвижването. Идва с Dynamic Chassis Control настройка, която позволява да има такова нещо като баланс между спортно усещане и комфорт. Това означава, че шофьорът може сам да избере какво твърдост иска, или да остави Tarraco да направи това вместо него (системата взима предвид терена и стила на каране).

Предлага се с три двигателя, все с директно впръскване, турбокомпресор и старт-стоп система. Двата бензинови варианта са: 4-цилиндров 1.5-литров със 150 кс и 6-степенна механична трансмисия, който предава мощността само към предните колела; 2.0-литров със 190 кс и 7-степенна DSG трансмисия, който заповядва директно и на четирите колела. Ако търсите дизел, то вариантът е само 2.0-литров, но с избор между 150 и 190 кс (по-мощната версия общува само с 4Drive).

Външният вид е въпрос на вкус, така че няма да говорим толкова за него, колкото за практичността - тя е качество, което никой не може да отрече. В интериора е помислено за всички пътници, дори за наказаните на третия ред. По таблото всичко е подредено и изчистено, не прелива от копчета и не се разсейваш докато караш. Централният дисплей се разбира с всички телефони - има androidauto и Apple CarPlay. Пред скоростния лост има място за безжично зареждане за телефон и няколко USB изхода.

Tarraco идва зареден с много системи, които го правят удобен и сигурен. Неща като Lane Assist и Front Assist идват по подразбиране в този клас, а като екстри клиентът може да добави Blind Spot Detection, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist, Adaptive Cruise Control, Light Assist и Emergency Assist. Ако попадне в инцидент, Tarraco е способен да се обади за помощ, като преди това ще направи всичко по силите си, за да го предотврати.

Seat възлагат големи надежди на новия си едър SUV и най-вероятно ще ги оправдае. Защото е истински.

Последвайте канала на

1229 0

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини