Ferrari прави най-голямата печалба от продадена кола в света (видео)

В последните години повечето автомобилни производители правят всичко възможно да подобрят ефективността си с цел по-голяма печалба. Nissan например съкрати с 20% продукцията си в Северна Америка, докато Ford планира доста големи промени за пазарите си в Европа и Южна Америка. И всичко това не е стъпка назад, а точно обратното, тъй като ново подробно проучване показва, че високите производствени цифри и голямата печалба не вървят ръка за ръка.

Изследването е проведено от германския професор по икономика Фердинанд Дуденхофер, който разкрива, че Ferrari е брандът с най-голяма печалба на продадена кола в автомобилната индустрия за първите 6 месеца от 2018 г. Италианският конструктор на суперколи прави брутна печaлба от 69 хил. евро на всяка чисто нова кола. От другата страна на класацията пък се намира Jaguar, който отбелязва по едва 800 евро печалба на автомобил.

Поглеждайки към германския автомобилен пазар се вижда, че Porsche прави по приблизително два пъти повече печалба от своите основни конкуренти - Mercedes-Benz, BMW и Audi. Базираната в Щутгарт компания, се радва на брутна печалба в размер на 17 хил. евро на автомобил срещу около 9 хил. евро за другите три бранда.

Проучването показва още, че за всяко ново Maserati италианската компания получава печалба от 5 хил. евро, докато при Volvo се отчита слаб спад.

Въпреки че някои производители продават автомобилите си на цени, за които не искаме и да мислим, това невинаги означава, че правят голяма печалба. За пример е Bentley, които в момента генерират загуба от 17 хил. евро на всеки продаден автомобил. Според говорителя на компанията причината за това е голямата инвестиция, която в момента правят британците в технологии за електрически автомобили. Ситуацията е сходна и за Tesla. Американският конструктор, по който "полудяха" всички в Щатите, победи по продажби всичките си конкуренти в САЩ взети заедно, но продължава да продава автомобилите си на загуба. По-конкретно - на загуба от 11 хил. евро (почти 13 хил. долара) на автомобил.

Лидерите в класацията за най-голяма печалба на автомобил - Ferrari и Porsche - са заемали първите две места и през 2017 г. Bloomberg допълва, че тогава нетната печалба на Ferrari е била 90 хил. долара на кола, докато на Porsche - 17 хил. долара. В проучването на професор Дуденхофер не са включени Rolls-Royce и Lamborghini, чиито финансови отчети не се публикуват публично.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.