-
19 май 2011 17:00
- 2568
- 0
BMW Group получи четири отличия в престижния международен конкурс Engine of the Year 2011. С четирите си победи в съответните класове BMW Group затвърждава позицията си на най-успешен производител.
Бензиновите и дизеловите двигатели с четири, шест и осем цилиндъра се наложиха в съответните класове по работен обем. Победителите се предлагат при множество актуални модели на марките BMW и MINI.
Освен V8-двигателят на BMW M3 и редовият шестцилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo отличието Engine of the Year Award получиха и четирицилиндровият дизел с BMW TwinPower Turbo, както и четирицилиндровият агрегат на MINI Cooper S. Церемонията по награждаването се проведе в рамките на специализираното изложение "Engine Expo" в Щутгарт.
Успехът в четири от общо осем категории по работен обем в най-реномирания световен конкурс за двигатели още веднъж потвърждава изключителната компетентност на BMW Group по отношение на разработката на двигатели. Благодарение на технологиите BMW EfficientDynamics за всички модели на марките BMW и MINI се предлага избор от мощни и в същото време изключително ефективни двигатели. От 1999 г. насам BMW Group може да се похвали с повече от 50 победи в конкурса "Engine of the Year Award".
Класирането се определя от международно жури, което тази година е съставено от 65 автомобилни журналисти от 32 страни. В категорията 1,4 до 1,8 литра работен обем бе отличен двигателят на новото MINI Cooper S. 1,6-литровият четирицилиндров агрегат се оборудва с Twin-Scroll-турбокомпресор, директно впръскване на бензина, както и променливо управление на клапаните, базирано на патентованата от BMW система VALVETRONIC.
Тази комбинация превръща двигателя с мощност 135 кВт/184 к.с. в най-ефективния агрегат от този тип и размер в света. Той приема титлата от предишния двигател на MINI Cooper S, който в продължение на четири поредни години бе носител на отличието "Engine of the Year Award".
За втора поредна година бе отличен и четирицилиндровият дизелов двигател с технология BMW TwinPower Turbo. Както и през миналата година, двулитровия мотор на BMW 123d и BMW X1 xDrive23d и този път се наложи в категорията на 1,8- до 2-литровите двигатели. Агрегатът с мощност 150 кВт/204 к.с. поставя стандарти в своя клас с впечатляващата си еластичност и изключително ниския разход на гориво и нива на вредните емисии.
Двигател на BMW повтори победата си от миналата година и в категорията 2,5 до 3,0 литра работен обем. Журито отново отличи 3-литровия редови шестцилиндров мотор с технология BMW TwinPower Turbo и мощност 225 кВт/306 к.с., който вече задвижва и новото BMW Серия 5, новото BMW X3, а във версията си с мощност 235 кВт/320 к.с. и новото BMW Серия 6 Кабриолет и новото BMW Серия 6 Купе.
Неговият уникален пакет от технологии, който се състои от Twin-Scroll-турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection и управление на клапаните VALVETRONIC осигурява особено изгодно съотношение между радостта от шофирането и разхода на гориво.
В това отношениe той превъзхожда дори и предшественика си, който не само три пъти бе отличен в своя клас в конкурса "Engine of the Year Award", но дори получи голямата награда през 2007 и 2008 година.
Най-впечатляващата досега серия от победи се допълва от единствения атмосферен двигател в квартета на отличените. За четвърти пореден път V8-агрегатът на BMW M3 получава наградата в клас 3,0 до 4,0 литра. Членовете на журито отново бяха впечатлени от изключителната тяга на четирилитровия двигател с мощност 309 кВт/420 к.с., която се дължи на характерната му високооборотна концепция.
Монтираният в изключителните спортни автомобили BMW M3 Купе, BMW M3 Седан и BMW M3 Кабриолет двигател комбинира изключителните си динамични възможности със забележителна ефективност, която се дължи и на функцията Auto Start Stop, регенерацията на спирачната енергия и други Efficient Dynamics-технологии.
Последвайте канала на
Свързани новини
Франция си отмъсти на Италия и измъкна първото място
Илиан Илиев: Ще бъде пагубно, ако гледаме резултата на Люксембург - Северна Ирландия, а не нашия мач
Бербатов отново тренира с ЦСКА - София
Миньор 2015 продължава да лети, а Черно море - да затъва
Хорхе Мартин е новият крал на MotoGP
Завършиха първите осем мача от последния кръг на Лигата на нациите
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ДНСК за инцидента в София: Строителството на халето е незаконно
17 ноември 202420:41
Рухна стена на строеж в София: работник загина, четирима са ранени
17 ноември 202419:17
Илхан Кючюк: Ще се борим за ДПС, няма да регистрираме друга партия
17 ноември 202419:13
Наталия Киселова: В момента няма сигнали този парламент да излъчи редовно правителство
17 ноември 202419:02
Димитър Аврамов: Политическото време на тези лидери изтича
17 ноември 202418:15
Ивелин Михайлов: "Исторически парк" е частно дружество, не съм длъжен да давам отчет за него
17 ноември 202418:26
Найден Тодоров: Ако излезе достоверна информация, че не си върша работата, ще напусна
17 ноември 202420:02
Близо 40 км е опашката от товарни автомобили на "Капитан Андреево"
17 ноември 202421:06
Меглена Плугчиева: Германия е най-много застрашена от Доналд Тръмп
17 ноември 202418:43