Той допълни, че преговорите са се провели през последните дни и ще продължат следващата седмица, без да даде допълнителни подробности.
Досегашните договорености за минимални цени в ЕС - т.нар. ценови ангажименти, са били прилагани при вноса на суровини без големи ценови разлики, а не за сложни продукти като автомобилите.
Европейската комисия отчита, че единна минимална цена няма да е достатъчна, за да компенсира вредите, причинени от отпусканите от Пекин държавни субсидии за автомобилните производители.
Преговорите с ЕС за договаряне на минимална цена за произведените в Китай електромобили са подновени и ще продължат и следващата седмица. Това съобщи днес китайското министерство на търговията, като призова Брюксел да не води отделни разговори с автомобилните производители, предаде Ройтерс.
Европейският съюз въведе мита в размер до 45,3 на сто през октомври миналата година, след като Европейската комисия започна разследване дали китайските производители на електромобили са се възползвали от огромните субсидии, които правителството в Пекин отпуска на китайските производители на електрически автомобили, което би могло да доведе до свръхпредлагане на европейския пазар.
Пекин настоява, че китайските компании са по-конкурентоспособни от европейските и призовава Брюксел да приеме механизъм за минимална цена (китайските компании да не продават електромобилите си в ЕС под определена цена) вместо налагането на мита. Анализатори отбелязват, че ЕС е жизненоважен пазар за китайските автомобилни компании, които се сблъскват със свити маржове на печалба на вътрешния пазар.
„Китай приветства подновения ангажимент на ЕС за възобновяване на преговорите за ценови ангажименти (минимални цени) и оценява завръщането на Брюксел към пътя на решаване на различията чрез диалог“, заяви говорителят на ведомството Хъ Ядун.
)