Тагава е починал, заобиколен от семейството си в Санта Барбара, Калифорния. Причината за смъртта му са усложнения вследствие на прекаран инсулт, съобщи неговата мениджърка Марджи Уайнър.
„Кари беше рядка душа - щедър, внимателен и безкрайно отдаден на своето изкуство. Загубата му е неизмерима. Сърцето ми е с неговото семейство, приятели и всички, които го обичаха", написа тя в имейл.
Десетилетията на родения на 27 септември 1950 г. в Токио Кари-Хироюки Тагава в киното и телевизията започват през 1987 г., когато се появява в отличения с „Оскар" филм „Последният император" на Бернардо Бертолучи.
В киното Тагава е познат с ролите си в екранни хитове като „Смъртоносна битка", „Близнаци", „Кедри в снега", „Пърл Харбър", „Планетата на маймуните", „Мемоарите на една гейша",„Електра", „47 ронини".
Сред по-известните му роли в телевизията са в „Човекът във високия замък", „Стар Трек", „Маями Вайс", „Спасители на плажа", „Ренегат",„Хавай 5-0", „Уокър, тексаският рейнджър".
В свое интервю Тагава разкрива, че родителите му са го кръстили Кари на екранната легенда Кари Грант.
„Какво очакваха? Това не беше документален филм. Освен ако филмът не е направен от японци, всичко е интерпретация", каза актьорът пред Асошиейтед прес през 2006 г.
Японско-американският актьор, майстор на бойни изкуства и каскадьор Кари-Хироюки Тагава, участвал в над 150 филмови и телевизионни продукции, почина на 75-годишна възраст, предаде Асошиейтед прес.
Според сп. „Мидуик" майката на Кари-Хироюки, която е театрална актриса в Япония, го е помолила да не се занимава с актьорство, защото за азиатците няма много добри роли. В крайна сметка Тагава започва актьорска кариера на 36-годишна възраст, след като е бил фермер, отглеждащ целина, шофьор на лимузина, шофьор на камион за доставка на пици и фотожурналист, разказал самият той, пише Блиц.
Една от известните роли на Кари-Хироюки Тагава е на Барона в „Мемоарите на една гейша" - филм от 2005 г., базиран на едноименния бестселър на Артър Голдън. Филмът разказва историята на момиче от рибарско семейство в Япония, издигнало се от бедността до живота във висшето общество.
Някои критици отбелязват, че „Мемоарите на една гейша" страда от липсата на автентичност. Кари-Хироюки Тагава навремето посочи, че е нереалистично да се очаква едно художествено произведение, написано и режисирано от американци, да отразява напълно японския стил и чувствителност.
Кари-Хироюки Тагава сподели още, че е изучавал различни бойни изкуства, но се е отказал, защото не са му харесвали борбите и състезанията. Вместо това той разработва система, наречена Ninjah Sportz, която включва бойните изкуства като средство за тренировка и лекуване.
)