За подобни решения шофьорите имат една дума - "Хранилка". След новината за решението на общината да въведе различни скоростни режими по бул. "Банско шосе" преминалите от там вече имаха не до там добри впечатления.Ето тяхното мнение:
"Минах оттам, и на всяка пешеходна, преди всяка пешеходна има 50 км. След това веднага 70 км, пак 50 км. Мисля, че не е нормално.
А според Вас, какво трябва да се направи?
"Или само 50 км, или само 70 км. Пешеходните пътеки на четирилентов път, според мен, нямат място. Ако се мисли за пешеходците, трябва да има надлез. Няма как четирилентов лента в път да пресичат пешеходците там. Опасно и за тях."
"Минах, това е кошмарно. На 20 метра трябва да намалиш на 50. Как става тази работа? Или го намалят, или не го намалят. Оправданието на общината за въведената максимална скорост е, че граждански организации са поискали това."
Старши експерт Панайот Хаджирусев от общинския отдел „Техническа инфраструктура“ обясни как се стигна до настоящата ситуация.
Има ли друг вариант, при който скоростта по булеварда да остане 70 км/ч.?
"Към момента друг вариант няма, тъй като, когато имаме пешеходна пътека тип зебра, скоростта в зоната на пешеходната пътека трябва да бъде 50 км в час"
Пешеходни мостове могат ли да решат проблема?
Началникът на "Охранителна полиция" комисар Димитър Кикьов обяви, че затягат контрола по булеварда.
Промените в скоростните режими по "Банско шосе" започнаха преди година.
Община Сливен върна максималната скорост за движение от 70 км/ч по един от най-натоварените булеварди в града - "Банско шосе", но в участъците с пешеходни пътеки максималната скорост остава непроменена - 50 км/ч.
Това решение за увеличаване и намаляване на скоростта даде повод за множество коментари в социалните мрежи и извън тях – основно в негативна посока и че това решение е по-скоро излишно, отколкото намаляваща времето, за достигне до подбалканския път или към квартал "Речица", както и че не решава проблемите с безопасността.
"Тази сутрин, аз минах оттам, видях, че дори имаше инсталирана тринога, и тя беше поставена на ограничение с 50 км в час на една от пешеходните пътеки. За мен това нещо не е нормално. Преди, не помня, може би половин или една година, тази скорост беше намалена на 50 км в час. Сега е увеличиха на 70 км, отделни участъци. И това е предпоставка, нали, да направят хранилки по тия участъци. Реално там тези пешеходни пътеки трябва да бъдат изнесени на надлез или намалени поне. И това, според мен, е по-правилното решение".
"Скоростта беше 70 км в час, но това беше в противоречие с наредбата за сигнализацията на пътищата с пътна маркировка. Съгласно която на пътищата, където има пешеходни пътеки тип зебра, максималната скорост на движение не трябва да бъде повече от 50 км в час. Затова и община Сливен въведе скорост на булеварда 50 км в час максимална скорост. И това пък породи недоволство от гражданите, че булеварда е прав, позволява развиване на по-голяма скорост.
И беше внесена подписка от Сдружение „Активен гражданин“, която беше разгледана на провереното заседание на 10 септември. Подписката беше с предложение за връщане на скоростта от 70 км в час, като пред пешеходните пътеки тя да бъде 50 км, за да могат да се спазят изискванията. Изискванията са спазени, но недоволството остава."
"Могат, но към настоящия момент този вариант не е разглеждан. Последния вариант с пешеходните надлези не е разглеждан, защото струва скъпо. На втория ден от въвеждането на скоростните режими полицията вече бе заела позиция с камера на булеварда. И първите жертви на скоростта паднаха бързо, въпреки, че по протежението на целия булевард са сложени предупреждаващи знаци за задължителна скорост."
"Контролът ще бъде завишен, както и в момента е така, тъй като трябва да съобразим интересите както на водачите, така и на пешеходците. Закона и наредбите са категорични. Там, където има пешеходна пътека, скоростта е 50. За безопасност на пешеходците, тъй като платното е с 4 ленти, по средата ще бъдат изградени пешеходни острови."
Преди февруари 2024 годна там скоростта бе 70 км/ч, но след множество катастрофи и убит пешеходец полицията поиска намаляване на скоростта на 50 км/ч. и това стана. Сега вече ситуацията е друга, а заявките на заинтересованите институции са за по-голяма безопасност и на шофьори, и на пешеходци. Времето ще покаже.
)