Оттогава руският плавателен съд е направил още два опита да достигне венецуелския бряг, но всеки път се е сблъсквал с американския боен кораб. Към момента танкерът остава в Карибско море, без да се движи към конкретно пристанище.
Средната възраст на тези кораби е около 20 години, докато при световния флот тя е 13 години, което увеличава рисковете от екологична катастрофа.
Руският петролен танкер "Морско конче", който е обект на санкции, не успя да достави гориво до Венецуела, след като беше пресрещнат от американски военен кораб. Това става ясно от данни на службите за проследяване на морски съдове, цитирани от "Блумбърг".
На 13 ноември американският разрушител "Стокдейл" е преградил пътя на плавателния съд с петролни продукти в непосредствена близост до бреговете на Венецуела. Вследствие на това руският танкер е бил принуден да се обърне и да поеме курс към Куба. От своя страна разрушителят на Военноморските сили (ВМС) на САЩ е преминал покрай териториалните води на Венецуела в посока Пуерто Рико.
Разрушителят бе изпратен в Карибско море като част от операция за борба с наркотрафика. Южното командване на въоръжените сили на САЩ, което отговаря за самолетоносачната група край бреговете на Венецуела, отказа да коментира действията на кораба. Разрушителят пристигна в региона в края на септември заедно с други кораби на Военноморския флот и самолетоносача "Джералд Форд".
На борда на последния има над 4000 военнослужещи, десетки ударни изтребители и бойни хеликоптери, които могат да бъдат използвани във военна операция срещу Венецуела. Според източници на Cи Ен Ен от Белия дом обаче американският президент Доналд Тръмп все още не е взел решение за започването ѝ. Публично държавният глава заяви готовност за директни преговори с президента на страната Николас Мадуро.
Танкерът е част от така наречения „сенчест флот“ на Русия, чрез който Москва заобикаля западните санкции заради войната в Украйна и продължава да търгува с петрол. Преди това плавателният съд беше включен в „черните списъци“ на Великобритания и ЕС. Той е един от четирите кораба, които доставят петролни продукти за Венецуела и Куба.
Междувременно Русия продължава да разширява своя „сенчест флот“. Според изчисления на "Стандарт енд Пуурс" в началото на 2025 г. той е наброявал около 940 кораба, което е с 45% повече в сравнение с предходната година. По този начин всеки шести (17%) танкер в експлоатация в света е част от „сенчестия флот“.
)