Адвокатите на 53-годишния рапър обвиняват базираната в Сидни марка, че създава „фалшива асоциация“ с клиента им. В изявление от „Swim Shady“ заявиха, че ще „защитават своята ценна интелектуална собственост“.
Фирмата за интелектуална собственост от Сидни „Meyer West IP“ е посочена като законен представител на „Swim Shady“.
Миналата година австралийски съд отмени по-ранно решение, според което американската поп звезда Кейти Пери е нарушила търговската марка на австралийската дизайнерка със същото име.
4 октомври 2024 г. в 10:48 ч.
Американският рапър Еминем предприе правни действия срещу австралийска компания за плажни облекла и аксесоари, наречена „Swim Shady“, твърдейки, че името ѝ е твърде сходно с неговия запазен псевдоним „Slim Shady“, предаде Би Би Си.
През септември певецът, чието истинско име е Маршал Б. Матърс III, подаде петиция до Службата за патенти и търговски марки на САЩ с искане за анулиране на търговската марка, предоставена на компанията. Според американското законодателство фирмата трябва да отговори на петицията до следващата седмица.
Според австралийския бизнес регулатор името на компанията е регистрирано през септември 2023 г., след като първоначално е стартирала под името „Slim Shade“. Официалното ѝ представяне е през 2024 г. Марката продава преносими плажни чадъри, чанти за плуване и други плажни аксесоари.
По-рано тази година марката подаде заявка за търговска марка в САЩ за термина „Swim Shady“, която бе одобрена. Малко след това екипът на Еминем подаде петиция за анулирането ѝ. Рапърът подал възражение срещу името на марката и в Австралия.
„Swim Shady е австралийска компания, родена от желанието да произвежда стилни и ефективни сенници и други артикули за защита от суровото австралийско слънце“, се казва в изявление на компанията, като се добавя, че не може да коментира повече поради текущото съдебно дело.
Съдебните документи показват, че Еминем е запазил името „Slim Shady“ като търговска марка в САЩ през 1999 г. с издаването на едноименния албум. Въпреки това, той е подал заявка за търговска марка за името „Slim Shady“ в Австралия едва през януари 2025 г.
Певецът придоби световна слава през 2000 г. с издаването на хитовия си сингъл „The Real Slim Shady“, който му донесе награда „Грами“ за най-добро солово рап изпълнение. Неговите адвокати твърдят, че името е станало „отличително и известно“ и се свързва изключително с неговата рап кариера.
Австралийската дизайнерка, която продава дрехи под рожденото си име, обвини изпълнителката на „California Girls“ в нарушаване на търговска марка, когато е продавала стоки по време на австралийското си турне през 2014 г. Тогава певицата сравни съдебното дело с битката между Давид и Голиат.
)
)