Заради многократното неспазване на разписанието органът е отнел двата слота на авиокомпанията за летния график през 2025 г. Санкцията се определя като необичайна мярка, която се прилага рядко, отбелязва изданието.
Така слотовете, които години наред бяха в ръцете на ирландския нискотарифен превозвач, вече са достъпни за други конкурентни авиокомпании, сред които "Трансавиа" (Transavia) и "УизЕър" (Wizz Air).
От "Еърпорт Координейшън Недерландс" и "Райънеър" не са предоставили коментар пред Ройтерс.
Ирландската нискотарифна авиокомпания "Райънеър" (Ryanair) е загубила два слота за кацане на летището в Айндховен, след като полетите ѝ многократно са пристигали със закъснение, съобщи нидерландското издание "Айндхофенс Даглбад", цитирано от Ройтерс.
Според "Еърпорт Координейшън Недерландс" (Airport Coordination Netherlands, ACNL), органът, който отговаря за разпределението на слотовете, едно от системните закъснения е било на полети в понеделник вечер от София, а друго – на полети в четвъртък от Пиза, Италия.
Става въпрос за над тридесет случая в период от три месеца през изминалия летен сезон. Тези полети с пътници от България и Италия са пристигали средно с почти час закъснение и поради това са излитали от Ейндховен също със закъснение. Тъй като това се е случвало десетки пъти, органът заключава, че "Райънеър" умишлено е нарушавала правилата.
Загубата на тези два исторически слота има пряко отражение върху планирането на "Райънеър" за следващия летен сезон. Авиокомпанията ще трябва да изпълнява маршрутите до София и Пиза в други часови диапазони, или да ги извади временно от графика. През изминалото лято ирландският превозвач разполагаше със значителен дял от капацитета на летището в Айндховен – общо 94 права за излитане и също толкова за кацане.
"Райънеър" е обект на редовни критики. Авиокомпанията многократно е обвинявана, че зарежда самолетите си с минимални количества гориво, което може да създаде проблеми при отклоняване от маршрута. Превозвачът често е критикуван и за ниски заплати и лошо отношение към персонала, но главният изпълнителен директор Майкъл О’Лиъри последователно отхвърля тези твърдения, отбелязва БТА.
)