Тя обърна внимание, че всяка подобна реформа винаги е обект на емоции и коментари, а всеки засегнат може да обжалва решенията на СО.
Зам.-кметът по екология съобщи, че увеличават броя контейнери в кварталите, където замърсяването е по-голямо. "Абсолютно задължително е да събираме разделно. Не ни струва нищо", подчерта Бобчева.
Тя поясни, че има съдебен спор дали да бъде увеличен броят на цветните контейнери в София.
Надежда Бобчева не е съгласна с твърденията, че няма прозрачност при обществените поръчки за фирмите за сметопочистване
"Нямаме други опции извън прякото договаряне. Каквото и да бяхме направили, поръчката щеше да бъде забавена", изтъкна тя.
Бобчева заяви, на територията на Столичната община има 245 снегорина, собственост на СО са седем.
Комисията за защита на потребителите (КЗП) се самосезира заради двойното увеличение на цените за паркиране в София. "Това поскъпване е доста закъсняло. Важно е да намалим броя на автомобилите в София. По-малкият брой автомобили предполага по-малко замърсяване на въздуха", коментира зам.-кметът по екология на Столичната община Надежда Бобчева пред Bulgaria ON AIR.
"С въвеждането на зоните очакваме с 20-30 процента да намалее паразитният трафик - хора, които обикалят, за да спрат в конкретната зона. Във всички части на София, в които вече има зона, нямаме постъпили оплаквания дали да я премахнем", заяви още гостът. Бобчева изтъкна, че Столичната община е работила по приетите промени почти 9 месеца, а много хора са споделили какво е правилно според тях. Включително в анкетата във Facebook страницата на кмета Васил Терзиев. Всички мотиви на СО са консултирани с гражданите на София, отбеляза тя. "Ситуацията в "Красно село" и "Люлин" - ясно е кой за какво отговаря. Намерението на СО е тези два района да бъдат дългосрочно обслужвани от "Софекострой". Имаше консултации за закупуване на техника от "Софекострой". Изцяло са поели почистването на "Красно село", обясни Бобчева.
)