В обхвата на договора са включени конструктивни и реставрационни дейности, модернизация на първи перон, вертикална планировка, изграждане на паркинг, озеленяване и благоустройство, както и внедряване на енергийно ефективни системи.
Първият етап от модернизацията на гаровия комплекс, който вече е приключил, включва рехабилитацията на втори, трети и четвърти перон.
Ремонтът трябваше да бъде завършен до края на 2023 г., но това не се случи.
Подписан е договорът за изпълнение на втория етап от проекта за реконструкция на гаровия комплекс в Нова Загора, съобщиха от Държавното предприятие „Национална компания „Железопътна инфраструктура““ (НКЖИ).
Договорът за „Реконструкция на гаров комплекс Нова Загора, втори етап – приемно здание: строителство, изготвяне на работни чертежи и детайли и авторски надзор“ е на стойност 5 155 642,81 лева и се финансира от Програма „Транспортна свързаност“ 2021–2027 г. Срокът за изпълнение е 16 месеца. Тъй като съществуващото приемно здание е архитектурно-строителна недвижима културна ценност, проектът е съгласуван с Националния институт за недвижимо културно наследство към Министерството на културата и е одобрен от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
В отговор на депутатско питане, публикувано на сайта на Народното събрание, тогавашният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков заявява, че през март 2024 г. предстои да бъдат обявени обществени поръчки за реконструкция на гарата. При успешно завършване на процедурите дейностите трябва да приключат до края на 2025 година.
През 2021 г. в града имаше недоволство, подписки и протести срещу намерението на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ да замени старата жп гара с павилион. През март 2022 г. тогавашният министър на транспорта и съобщенията Николай Събев организира обществено обсъждане на проекта за модернизация и заяви, че сградата трябва да бъде запазена и реставрирана.
)