Ден на траур в Созопол.
Припомняме ви, че трима младежи загубиха живота си в тежка катастрофа. Инцидентът се случи след 23.00 ч. в петък.
главен инспектор Тодор Атанасов от Автомобилна администрация
Според Асоциация за квалификация на автомобилистите в България видеозаписите от изпита показват, че практическото препитване е било със средна трудност, а инспекторът се е возил без колан.
Детелин Кънчев, Асоциация за квалификация на автомобилистите в България
Според думите на Детелин Кънчев подобряването на обучението на младите шофьори е въпрос, над който да се замисли цялото общество.
18-годишното момче, което е било зад волана е взело книжка ден преди катастрофата и не е обучавано да кара през нощта, съобщи в сутрешния блок на БНТ"Денят започва" главен инспектор Тодор Атанасов от Автомобилна администрация, който е участвал в проверката на документацията около курса на младежа и е изгледал видеозаписите от изпита му.
"На видеозаписите е установено, че починалото лице управлява много добре автомобил. Установени са две грешки, които са минимални и не са основание за прекратяване на изпита. От видеозаписа общо взето друго няма. Това е съвсем рутинен изпит, проведен, приключил в рамките на допустимото време. Продължава така или иначе проверката на самия учебен център. До момента тъй като е преди дигитализацията приключил самата практика. Ще е трудно да се проследи реално целият курс, който е протекъл, тези 31 часа, които са по закон. Прегледахме част от хартиения картон, да, и е установено, че там, където е отбелязано това нощно кормуване, реално подгледнато, то е проведено около 17.00 часа юни месец, което няма как да е през тъмната част на денонощието. Съответно не е провеждано такова реално погледнато но тепърва ще се проверяват абсолютно всички факти. Това е нарушение, съответно, ще бъде санкционирано, ако бъде потвърдено", заяви Атанасов.
"Първо искам да изкажа моите най-искрени съболезнования към семействата на загиналите младежи. Да, вчера присъствах на проверката и това, което видях аз е, че изпитът на курсиста беше със средна степен на трудност. В него имаше четири леви завоя, три от които със светофарна уредба, в които светофарът не пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства. Имаше и едно кръстовище с ляв завой, което беше регулирано с пътни знаци, като маневрата завой на ляво беше по пътя с предимство и една обратна посока в кръстовище, в което също светофарната уредба не пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства. Видях и че има четири пъти промяна на маршрута, зададен от електронната система за провеждане на изпит, навигатор. Четири пъти. И видях също, че и председателят на изпитната комисия извършва нарушения на закона за движение по пътищата, като по време на изпита той е без предпазен колан. Това е, което видях аз по време на изпита за този курсист", каза Детелин Кънчев, Асоциация за квалификация на автомобилистите в България.
)
)
)