Бившият правосъден министър бе категоричен, че реформата на прокуратурата е неизбежна, ако искаме да има реална борба с корупцията.
"Но има такива гласове и в другите формации в управляващото мнозинство", допълни той.
И все пак той не разчита на мнозинство в НС, така че законопроектът им да бъде приет.
Предлагаме нова структура на КПК, която ще бъде орган за противодействие на корупцията, но през превенция, а не с разследващи функции, а освен това и орган, който да установява конфликт на интереси. Това заяви пред БНР Атанас Славов – депутат от "Продължаваме промяната-Демократична България", бивш министър на правосъдието.
"Ние видяхме, че новата антикорупционна комисия, която беше създадена с новия Закон за противодействие на корупцията, не е политически независим орган, отпаднаха гаранциите, които даваше законът за избор с 2/3 мнозинство от Народното събрание, номинационната комисия също да не е политизирана. Така че ние се връщаме към изначалната ни идея – един по-малък орган, който е фокусиран върху противодействие на корупцията през превенция на конфликта на интереси и с публичност на имуществото на политиците и други лица, заемащи висши публични длъжности", заяви Славов.
По думите му не трябва да се замъглява основният проблем: "Корупцията се разследва и се бори през ефективна прокуратура и ефективно разследване. Колкото и да се опитваме да изведем тези функции извън конституционния орган – прокуратурата, не можем заради ограниченията на нашата конституционна рамка".
Има индикации, че управляващото мнозинство също мисли за закриване на КПК, отбеляза още бившият правосъден министър. Според него предложението на лидера на ДПС-Ново начало Делян Пеевски в тази посока е било направено, за да се отклони вниманието от казуса с Благомир Коцев и неговия политически арест.
По думите му моделът, който се предлага от "Демократична България", с избор на комисията от няколко различни институции – НС, Общото събрание на съдиите на ВКС и ВАС и президента, би осигурил по-независим орган от сегашния. Според него така би имало реални гаранции за взаимен контрол и възпиране между отделните власти.
)