Става дума за хиляди километри мантители, които трябва да бъдат поставени през идните пет години. От 2018 г. поръчките за тези дейности се възлагат на едни и същи фирми, отбелязва "Медиапул".
Досега договорите на АПИ бяха 3-годишни. Действащите контракти са към края си - някой дори изтичат в последните дни на този месец. Затова пътната агенция навярно ще подпише анекси с досегашните изпълнители до приключването на новата процедурата.
И изпълнителите вероятно ще са същите, защото дейността е специфична и няма много компании, които да я вършат. Показателно е, че АПИ дава кратък срок за подаване на офертите - 23 октомври, пише "Медияпул".
Поръчката е разделена на шест лота - колкото са районите за планиране. Един изпълнител може да поеме до два лота.
Металните мантинели са доста лесни препятствия и не могат да спрат тежки и летящи с висока скорост превозни средства, отклонили се пътя по някаква причина.
Агенция "Пътна инфраструктура" обяви огромна обществена поръчка за обзавеждане на шосетата с мантинели. Прогнозната стойност за доставянето и монтирането на предпазните съоръжения е стряскащо висока, почти 1 млрд. лева (960 млн. лв. без ДДС).
Експерти неведнъж са коментирали, че наред с ламаринените мантинели трябва да се използват и бетонови раздели - както е в Гърция. Бетоновите прегради са и много по-здрави, и по-евтини. Неофициалният отговор е, че фирмите, които владеят пазара в момента, нямат машини за производството на такива ограничителни системи.
Ще се изпълняват дейности, свързани с обезопасяване на републиканската пътна мрежа чрез изграждане, ремонт и възстановяване на ограничителните системи. Това включва монтиране на мантинелите (в съответствие с класа на трасетата), на преходни елементи при дилатационни фуги, елементи за предпазване на мотоциклетисти, както и за начало и край на ограничителните системи - терминали и буфери, парапети и предпазни огради за пешеходци и др.
)