Тя коментира и АТВ-то, с което блъсната в Слънчев бряг починалата по-късно Христина.
През последните месеци зачестиха инцидентите с АТВ-та и тротинетки. Някои от тях завършиха трагично. Има ли правила за наемането им и изисква ли се някаква квалификация, за да се качиш в тях?
„Контролът при този вид превозни средства е изключително занижен. Една част от тях отиват за регистрация като селско-стопански машини, а другата част си подлежат на регистрация - така както моторите, например, или леките автомобили“. Това заяви пред БТВ Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
„Там получихме много интересна информация чрез нашата платформа за подаване на сигнали, че всъщност има проблем, тъй като това превозно средство 5 години е минавало на технически преглед. На 10 август за първи път минава и то е на 816 км. 2021 г. километрите стават 8100 на това превозно средство. През 2023 година те са 3137. И 2025 година превозното средство е на 150 км“, посочи пътният експерт.
„Сега ще ви обясня защо е така. Защото се представя едно превозно средство с един регистрационен номер. Де факто обаче регистрационният номер се отнася за съвсем друго превозно средство, както най-вероятно ние предполагаме, че е станало и в конкретния случаи“, обясни Русинова.
„В момента действа една система и в момента, в който това превозно средство – километражът не съвпада с предната година и километрите са по-малко, в Изпълнителна агенция започва да свети червена аларма. И ние питаме, ако това е било така, на какво се дължи това, че никой не е обърнал внимание, никой не е проверил на тази фирма превозните средства как минават на преглед“, допълни още тя.
)