Според информация от Гръцката национална туристическа организация, политическото ръководство на Министерството на развитието сериозно обмисля възможността този временен регламент да бъде запазен за неопределено време.
Тези мисли са част от рамката за справяне с потенциалните тенденции на поскъпване през критичните последни четири месеца на годината.
Тези действия са част от рамката за справяне с потенциалните тенденции на поскъпване през критичните последни четири месеца на годината.
Регламентът в Гърция, според който, ако дадена компания увеличи цената на продуктите си през следващите три месеца, тя няма право да използва евентуално направените намаления на цените като оферти, изтича на 30 октомври, предаде кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.
Същевременно службите на министерството съставят списък с 1000 продукта от непосредствена нужда и от общо предназначение, чиито цени са намалели през последните месеци, за да се окаже натиск за установяване на климат на намаления на стоките в супермаркетите.
С други думи, опитва се да възстанови климата, който преобладаваше през съответния период на 2024 г., през който 66 компании за доставки на потребителски стоки се присъединиха към "програмата за намаляване на цените", която предлагаше 705 продукта на намалени цени от 5% до 15% за около четири месеца.
На срещата, проведена на 26 август от министъра на развитието Такис Теодорикакос, с ръководството на Гръцката асоциация на супермаркетите (ESE), е поискано от тях да повторят съответната програма от миналата година, която се смята, че е била успешна.
От своя страна, ръководителите на веригите супермаркети го приеха при условие, че това "искане" трябва да бъде отправено към индустрията, тоест към техните доставчици, и че самите те ще добавят – както направиха през 2024 г. – допълнителен процент намаление.
)