Компанията Ryanair, си позволява да безчинства на територията на България, но се превръща и в европейски проблем. Не спазва никакви закони, цели да измъчва пътниците и да изнудва държавите. Това заяви министър Гроздан Караджов в ефира на Нова телевизия по повод отказа на авиокомпанията да качи на борда си онкоболна жена, тъй като според наземните оператори, багажът ѝ надвишавал разрешените размери.
Караджов заяви, че е наложена вчера глоба от 10 000 лева, но той иска размерите да бъдат увеличени десетократно. " В Испания за подобен казус е наложена глоба от 107 млн. евро. на същата компания, разбирате сами, че нашата от 10 000 лева е като "бълха ги ухапала", каза още той.
Изпратил съм писмо до еврокомисар, за да стигнем до общо решение в ЕС, която да се превърне в директива, за да се забрани злоупотреба с пътниците. Недопускането на детето на борда на самолет на Ryanair, заради надвишен размер на инвалидна количка всъщност е било неправомерно, заяви Караджов.
Коментарът му идва след няколко случаи на оплаквания от страна на пътуващи с нискотарифната авиокомпания Ryanair. Те се касаят за недопуснати на борда на нейни самолети пътници, поради различни причини, изтъквани от компанията. Последният от тях е отново от летище "Васил Левски" - между онкоболна жена, тръгнала за Италия да провежда имунотерапия и служителите на аеропорта. Спорът възникнал след като се установило, че пътничката е надвишила размера на багажа си. При опит да си плати допълнително за чантата, летищните служители ѝ отказали. Така на нея ѝ било отказано да се качи и на самолета. В крайна сметка тя заминава за Италия, но с автобус. А пътят ѝ отнел 22 часа.
" Правилата на авиокомпаниите преминаха над европейските правила. Специално "Райънеър" сякаш опитва да изнудва правителствата и да не зачита националните норми. Понякога правилата стават точния си антипод и да измъчват пътуващите. Споменатата компания си е поставила свръхцел - да няма никакви закъснения. Огромна драма е, ако багажът стърчи от калъпа, който те са направили. Политиката на компанията е да дава бонификации както на наземните служители, така и на своя персонал за всеки открит наднормен багаж, а това се превръща в лов на вещици", коментира още Караджов.
Има разпокъсано законодателство по отношение на атракционите. Те не са рискови места, иначе щяха да са забранени. Но на тях трябва да се спазват правила за безопасност. Държавата контролираме вида на въжетата, парашутите, както и правоспобността на капитана по парасейлинг, но не и дали конкретните уреди са изправни. Даваме общите правила на безопасност и условията за отваряне на атракцион, не регулираме. В момента опаковаме общо законодателство за безопасността", подчерта министърът.