"През цялото време държавата тича след събитията", каза още той.
И допълни: "Очевидно трябва да има други механизми, които са свързани с обучение на персонала, с постоянна преквалификация."
Ботев коментира, че от 3 години насам в туризма административните мерки като тежест са увеличени над 3 пъти, и допълни: "И какво от това?"
"Разбира се, че най-голямата отговорност е на Министерството на туризма."
Екс зам.-министърът посочи, че държавата дава на концесия плажове, а концесионерите делегират отговорност на подизпълнители: "Отговорността се размива."
Въпросът не е уреден нормативно - кой осъществява мониторинг, но чак пък закон за атракциони, каза адвокат Людмил Рангелов.
"По-скоро на Морска администрация чрез наредба трябва се въведат нови задължения", добави той.
Имаме готова идея как да се регулират, каза Рангелов.
България се е превърнала в страна на нормативния фетишизъм. Това заяви пред БТВ бившият зам.-министър на туризма Бранимир Ботев по повод загиналото на атракцион дете в Несебър.
"Всеки път след като стане трагичен инцидент, в България тръгваме да променяме закони и наредби. Основният проблем обаче се заключва в отговорността. Подготовка, капацитет, работа с кадрите и организационни оптимизации - в нормалния свят се нарича мониторинг", каза още той.
"Причинно-следствената връзка между събитието и резултата няма никакво значение. И да беше подписала майката някакъв документ и да беше проведен инструктаж, късането на колана е извън тези събития. Те не са свързани с този резултат. Дори да е проведен инструктаж, в който е оказано на ползвателите на тази услуга, че трябва да се държат да не мърдат, да се държат неподвижно, да не се опитват да се измъкнат по някакъв начин или да освободят някаква част от тялото от коланите. Това пак нямаше никакво значение, както при късането на въжето."
)
)