Компанията също така подчерта, че новият ѝ модел YU7, пуснат на пазара през юни, е отчел рекордно търсене, с 240 000 потвърдени поръчки през първите 18 часа на пазара.
Лу обясни, че въпреки че автомобилният бизнес е намалил загубите си до 300 милиона юана (36 милиона евро) през второто тримесечие, компанията все още има значителни инвестиции и не очаква устойчиви печалби в краткосрочен план, посочва агенция ЕФЕ.
Xiaomi очаква да приключи 2025 г. с ръст на приходите с над 30%, обусловен от разширяването на автомобилния бизнес и консолидирането на позицията си на световния пазар на смартфони.
Китайският технологичен гигант Xiaomi оповести този вторник, че ще започне да продава електрическите си автомобили в Европа в началото на 2027 г. Новината дойде лично от президента на компанията Лу Вейбинг.
Съобщението идва в момент, когато Европейският съюз запазва митата за китайските електрически превозни средства, след като обвини Пекин в създаване на нелоялна конкуренция чрез „нелоялни субсидии“, въпреки че преговаря за замяната на митата с минимални цени.
Междувременно от Xiaomi информираха, че са доставили 81 302 превозни средства през второто тримесечие на 2025 г., което е увеличение от 197,7% на годишна база, и че приходите на подразделението за електрически превозни средства са се утроили до 20,6 милиарда юана (2,456 милиарда евро).
През същото тримесечие компанията постигна общи приходи от 116 милиарда юана (13,831 милиарда евро), което е с 30,5% повече на годишна база, докато коригираната нетна печалба възлиза на 10,8 милиарда юана (1,288 милиарда евро), което е със 75,4% повече от предходната година.
)