Това мнение изрази министърът по въпросите на военнослужещите Мат Киоу,. Той обясни, че рекламите са били публикувани „там, където са целевите за нас възрастови групи“, за да покажат различните кариерни възможности във въоръжените сили.
Средната възраст на новобранците е 23 години.
Отливът на кадри от въоръжените сили същевременно е спаднал до 7,9%, което е помогнало за това броят на редовните войници в Австралийските сили за отбрана да достигне до над 61 хил. души.
Властите съобщиха, че са се ангажирали да постигнат до началото да 30-те години целта от 69 хил. постоянни служещи във въоръжените сили.
Австралия е приела най-голям брой новобранци във въоръжените си сили за последните 15 години, като властите смятат, че това се дължи до голяма степен на целенасочените реклами в приложението „ТикТок“ и в онлайн игрите, предаде ДПА, цитирана от БТА.
Правителството обяви днес, че през фискалната 2024-2025 г., приключила през юни, в Австралийските сили за отбрана са постъпили 7000 новобранци – най-голямата бройка от 2009-2010 г. насам, докато изпратените кандидатури са се увеличили до над 75 хил. души – петгодишен максимум и ръст от 28% на годишна база.
„Важно е Австралия да има сили за отбрана, необходими за защитата на стратегическите ѝ интереси и затова инвестираме значително, за да подкрепим кадрите в отбраната и да увеличим числеността им в бъдеще“, заяви министърът на отбраната Ричард Марлс.
)