Обаждащите се твърдят, че от името на БНБ се отпускат кредити и дават инструкции за извършване на различни действия - включително внасяне на парични суми или нареждане на преводи.
"Подобни обаждания са измамни и не произхождат от служители на БНБ", съобщават от институцията.
От БНБ добавят, че в някои случаи телефоните обаждания се комбинират с фалшиви такива от името на други държавни и обществени институции.
Българската народна банка (БНБ) не осъществява обаждания до граждани с предложения за кредити или други финансови услуги. Това заявяват от Централната банка в свое съобщение по повод новопоявили се случаи на телефонни обаждания от лица, представящи се за служители на БНБ.
Затова от Централната банка предупреждават гражданите да не предоставят лични данни по телефона, да не изпълняват указания, получени в такива обаждания и призовават при съмнения за измама да се свържат незабавно с обслужващата ги банка и да подадат сигнал в най-близкото подразделение на Министерството на вътрешните работи.
От Главна дирекция за борба с организираната престъпност (ГДБОП) предупредиха тази сутрин за финансова измама, при която се злоупотребява с името на службата. Така измамниците заблуждават хора по телефона за това, че съдействат за предотвратяване на престъпление и опит за източване на банковите им сметки. В същото време целта на процеса е тегленето на кредит или превод на пари в полза на измамниците, посочват от МВР.
Характерно за новата финансова измама, за която съобщават от ГДБОП, е, че през цялото време - от позвъняването до прехвърлянето на парите към измамниците - жертвата е държана на телефона и не ѝ се дава възможност да комуникира или извърши проверка на предоставената информация.
)