Проблемът от години е с даденостите на трасето, които не могат да бъдат променени и осигуряват пропускателна възможност за само 800 автомобила на час, а през летния сезон натовареността достига до над 1600 на час.
Припомняме, че през есента се очаква да започне изграждането на обхода на Кресна, което ще бъде трайното и ефективно решение на проблема, но строителството му ще отнеме технологично време.
По инициатива на министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов бе проведена среща с ръководството на АПИ, представители на МВР и кмета на община Кресна Николай Георгиев във връзка с тежкия трафик в града, предвид летния сезон.
На днешната среща бяха обсъдени възможните спешни мерки с поставянето на временен светофар, който да приоритизира преминаването на автомобили, като в същото време се ограничава левият завой, така че максимално да бъде повлияно движението в посока включването на магистралата след Кресна. Мерките ще бъдат прецизирани на база ежедневен мониторинг за ефекта от тях и ще бъдат временни, само в рамките на летния сезон. Наред с тези решения се проучва и изграждането на трета лента, която да послужи за подпомагане на ляв свой, който да не бави трафика.
)