Обвиненията включват манипулативни дигитални техники, по-известни като „тъмни модели“, които подтикват потребителите да правят прекомерни и непреднамерени покупки.
Европейската комисия води разследване и относно това дали „Шейн“ спазва Акта за цифровите услуги, който е насочен към незаконно онлайн съдържание и изисква по-голяма отчетност от големите платформи.
Белгийската потребителска организация „Тестаанкооп“ (Testaankoop), заедно с други 24 потребителски групи от Европа, подадоха официална жалба до Европейската комисия срещу китайската компания за търговия с модни стоки „Шейн“ (Shein), предаде белгийската новинарска агенция Белга, цитирана от БТА.
Тези техники включват фалшиви предупреждения за недостатъчна наличност („Остават само три!“), обратни броячи за бързи продажби, непотвърдени потребителски мнения и изскачащи реклами, които целят да накарат потребителя да завърши поръчката. Според „Тестаанкооп“ подобни дигитални трикове подкопават потребителската независимост и насърчават ненужно потребление.
Исканията на подателите на жалбата включват незабавно прекратяване на манипулативните маркетингови техники от страна на „Шейн“, даване на удостоверение за истинността на мненията за продукта и предупрежденията за недостатъчна наличност, както и по-широко разследване на подобни практики в сферата на модния сектор.
По-рано органите за икономически контрол на Белгия, Франция, Ирландия и Нидерландия, заедно с Европейската комисия, отправиха предупреждение към „Шейн“ за незаконни търговски практики, включително подвеждащи намаления, фалшиви заявления за устойчивост и продажби под натиск. Компанията има срок от един месец да изпрати своя отговор. Ако не го направи, съществува вероятност да последват санкции или глоби възлизащи на до 6 процента от общия ѝ оборот.
)