Камера на кръстовището на "Орион" е запечатала мига, в който автобус на градския транспорт удря лек автомобил. Кадрите бяха разпространени в социалните мрежи.
"Автобусът навлиза в кръстовището видимо при червен сигнал. Видимо скоростта е голяма, но няма как да бъде точно установена", заяви автомобилният експерт Румен Дунев пред БНТ.
Автобусите на градския транспорт нямат тахографи като междуградските рейсове, но по данни от GPS устройството, в случая автобусът е карал с 51 километра в час, твърдят от Столичния автотранспорт.
На 19 май автобусът е минал на технически преглед.
Румен Дунев - автомобилен експерт: "След като има изисквания за по-високи заплати, според мен лично, трябва да се изисква по-високо качество и по-голяма отговорност от страна на водачите на градския транспорт."
От началото на годината около 30 шофьори от градския транспорт са получили фишове за превишена скорост. Те сами си плащат глобите. В зависимост от нарушението подлежат и на дисциплинарно наказание.
На червено и с превишена скорост автобус на градския транспорт помете кола на столично кръстовище. Катастрофата отне живота на 77-годишен мъж, който е бил в автомобила. Шофьорът на автобуса обяснил, че не е успял да спре, защото спирачките му са отказали.
Борислав Попов, началник "Безопасност на движението", Столичен автотранспорт: "Водачът е трябвало да завие надясно. Той е извършил една обиколка преди това. Всичко му е било наред и в този момент, когато не е успял да спре, в обяснението си дава ,че са му отказали спирачките."
Борислав Попов, началник "Безопасност на движението", Столичен автотранспорт: "За усилията на спирачната система и тя е била в пълна изправност. Мерките са постоянни и минават на технически контрол автобусите. Правят им се тези периодични проверки."
Шофьорът работи в Столичния автотранспорт от 2019 година. За 6 години е имал две леки произшествия. Преди катастрофата е бил в отпуск. Не е давал извънредни дежурства. От началото на годината са регистрирани 336 произшествия с шофьори на автобуси от столичния градски транспорт.
Борислав Попов, началник "Безопасност на движението", Столичен автотранспорт: "130 от които са по вина на самите водачи, но това са леки ПТП, които се случват всеки ден с двустранни протоколи. По задръстванията, които се наблюдават в София, водачите в някои случаи карат с превишена скорост, за да могат да наваксат времето, което са изостанали."
Борислав Попов, началник "Безопасност на движението", Столичен автотранспорт: "Не си позволяват да минават на червен светофар, защото има звено изградено от Столичен автотранспорт, които стоят на определени кръстовища, които се сменят постоянно и следят дали спазват водачите ни Закона за движение по пътищата."
)