"Липсва контрол от страна на институциите, никой не следи за превишена скорост на товарните автомобили. Има и стриктни шофьори, но има и сив сектор, който извършва редица нарушения по пътищата и води до фатални инциденти", каза още той.
Системата за пътна безопасност е зле организирана и на практика не работи. Това каза на пресконференция Николай Попов, баща на загиналата в катастрофа 12-годишна Сияна. Той призова за реални промени в сферата на пътната безопасност.
Инцидентът, който се случи със Сияна, се повтаря всеки ден, в който завали дъжд, каза той. И даде пример с един от последните инциденти с товарен автомобил, при който камион се блъсна в табела на бензиностанция край село Радомирци. Според Попов основните предпоставки за инциденти са две - превишена скорост и лош път.
Изминаха почти 60 дни от смъртта на Сияна и аз не видях нито една институция, освен прокуратурата, която в максимално кратък срок успя да приключи делото и тази седмица го внася в съда - всички останали институции спяха, хвърляха ни пепел в очите с разни мерки, които са само на хартия. Не видяхме нищо, което да се случва. Искам да попитам защо не са изведени т.нар. специализирани полицейски сили, които само с присъствието си ще респектират всички водачи о тези отсечки на смъртта. Това не се случва, има няколко автомобила на КАТ, нямаме камери. Една камера струва 70 000 лева.в същото време се поръчат икони, лепенки, химикалки, мешки за 420 000 лева. Това е безумие, подчерта бащата на Сияна.
От днес нататък обявяваме война на системата за пътна безопасност в България, защото тя е прогнила, неработеща, зле организирана, заяви Николай Попов и призова за оставки в ръководствата на няколко институции, които имат отношение към пътната безопасност. Според него оставки трябва да има в ръководствата на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", Агенция "Пътна инфраструктура" и на служителя на МВР, отговорен за поръчката на икони със средства от фонда за пътна безопасност.
Бащата на загиналата Сияна обяви също, че сформира "Коалиция срещу войната по пътищата", в която кани всички медии, неправителствени организации, браншови организации в сектор транспорт, както и представители на държавните институции и местната власт.
Набелязал съм шест мерки, които ще започнем да налагаме като граждани. Това са: масова медийна кампания, която да разбужда обществото, за да спре тази война; обучение за млади водачи; срещи с браншовите организации, които могат да наложат на служителите си съответните ограничения и санкции за неспазване на правилата; интерактивна карта на опасните участъци; информационна кампания за чуждите водачи, за да карат с повишено внимание, каза още Николай Попов.