По думите му обаче не е ясно откъде ще бъдат осигурени средствата за това.
Регионалният министър коментира и уволненията в пътната агенция.
По думите му в АПИ служителите са стресирани и се опасяват, че ще има още уволнения и наказани.
Не заварих нито един документ, който да удостоверява необходимостта от спирането на АМ "Хемус", което беше за мен шок, каза Иванов.
Ако до 15 август 36-те опасни отсечки не са обезопасени, ще хвърчат глави. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов в предаването "Защо, г-н министър?" по БТВ.
Всички тези 36 опасни участъци са качени на страницата на АПИ със срокове и действия, които ще се предприемат – обезопасяване, нова маркировка, специализирана маркировка. Някои от тях се нуждаят от основни ремонти - те ще започнат, когато са одобрени документите, каза Иванов.
Имаме да разплащаме близо 1 милиард лева за поръчани и изпълнени дейности в години назад и неразплатени, при положение, че имаме 1,280 млн. лв. Тепърва ще правим разчети. Рехабилитацията на всички компроментирани пътни участъци в страната ще струва 35 млрд. лв., обясни Иванов.
Оставки искат политиците, гражданите искат действия. Ако се установи вина и има такава податка към мен като министър, аз няма да се поколебая в освобождаването и на други служители, било то на най-високо ниво. Най-лесно щеше да е да освободя шефа на АПИ и темата щеше да заглъхне. Ще спра да му вярвам в момента, в който той спре да изпълнява задълженията си. От 2 месеца целият управителен съвет работи на пълни обороти и по отношение на тяхната работа имам голяма степен на удовлетвореност. Освобождаването на директора нямаше да доведе до резултатите, които очакват българските граждани“, посочи министърът.
Иванов коментира и освобождаването на Даниел Иваничков от АПИ: "Това, което научих е, че той няколко пъти е уволняван и назначаван в Агенцията и тук е работата на прокуратурата да обследват. До онзи ден неговото име беше наред с всички останали служители в агенцията".
Регионалният министър отговори и дали има "сиви кардинали" и натиск: "Искрено се надявам да няма, аз до този момент на съм установил да има такива. Не контактувам с когото и да било извън моите служебни ангажименти. Когато се опита някой насила да ме накара нещо, по-вероятно е да се случи обратното. Срещам се със служителите си, с НПО, със строители в рамките на организации, в които членуват".
Не познавам Иван Мирински и за първи път чух името му, когато беше споменат от Кирил Петков. Призовавам ако има такива данни, да не се използват като „политическа дъвка“, а да ги използва като сигнал в прокуратурата. Такъв човек не е идвал в министерството и аз наистина не го познавам“, заяви Иванов.
Регионалният министър каза още, че подкрепя исканията на гражданите за по-безопасни пътища: "Два месеца се опитвам да наложа някакво темпо, но в крайна сметка съм солидарен с исканията на тези хора, с това, което те преценяват, че не е направено, са абсолютно прави и ги подкрепям на 100%".
Проблемите са на много нива - не само лошите пътища, но и подготовката на водачите, начина, по който те управляват своите МПС, отношението към другите участници в движението. Не съм почивал и една минута, за да мога да наваксам това, което беше пропуснато години наред, допълни министърът.
Гневът на хората е абсолютно основателен. Да се движиш по нормални пътища не е само комфорт, но и безопасност. По тези пътища се движат децата ни, линейки, движат се автобуси и всеки иска да има някаква нормалност в една страна членка на ЕС, която влезе в Шенген, посочи още той.
)