На отсечката Радомирци - Телиш се извършват следствени експерименти, информира БНТ.
Разследващите взеха ядки от пътната настилка.
Това са проби, които ще изследват колко качествен и дебел е бил асфалтът и асфалтовото покритие преди инцидента.
На място пристигна и екипът на Европейския център за транспортни политики, информира БНТ.
От техните констатации стана ясно, че не се оправдава написаното от Пътната агенция, че пътят е в добро експлоатационно състояние.
На места знаците са на повече от 10 години. Регламентът изисква след 10-ата година те да бъдат подменяни.
Маркировката също не отговаря на изискванията. Потвърждава се и засега е една от водещите версии, че кръпките по шосето са една от основните причини за този тежък инцидент.
Следствените действия продължават и не е ясно колко време ще остане затворен пътят. Трафикът към столицата се пренасочва по обходни маршрути.
Това, което на пръв поглед се забелязва е, че на места коловозите, които са се оформили в 20-годишния асфалт от тировете, са толкова дълбоки, че водата не може да преминава спокойно към банкета и от там към канавките, което създава опасност от аквапланинг.
"Това е път с много проблеми. Образували са се коловози с почти 10 сантиметра дълбочина на места. Това е предпоставка за задържане на вода. Втори проблем - пътни знаци на над 10 години. Трети проблем - липсата на светлоотразителност на маркировката. Четвърти - земните откоси, които са затревени и водата не може да отиде в канавките, което е много съществен проблем", заяви Диана Русинова, председател на Европейския център за транспортни политики.
)