)
Хайде да не се заблуждаваме – джигити и убийци на пътя могат да се озаптят само с драконовски мерки – много солени глоби и затвор. Нищо друго няма да повлияе на изгладените им мозъци. Вижте, в дните, когато в цялата държава има протести срещу убийците на пътя, гледаме в медиите самоснимали се малоумници, които карат с 260 км в час дори по централен градски булевард като „Цариградски шосе” в София!
Затова моето категорично мнение е, че са нужни много строг контрол от страна на репресивните институции, които издържаме, какъвто очевидно няма, и още по-тежки наказания от досега предвидените по закон.
Държавата няма как да влезе във всяко семейство и да изземе възпитателните функции на безхаберни родители, които не възпитават децата си.
Но за да защити всички останали, е длъжна да предприеме мерки срещу джигитите и онези, които причиняват смърт на пътя.
Разбирам, че всеки седнал зад волана, е потенциален убиец – това съм го чувала от съвестни, добри водачи. Само, че и всеки участник в транспортното движение, както и мирните пешеходци, сме потенциални жертви.
Няма справедливо възмездие за почернените родители, загубили своите деца в пътната война у нас. Погубеният живот на техните потомци няма как да бъде възмезден от никакво наказание за виновниците. Много е важно обаче за постигане на справедливост и укротяване на опасностите по пътищата да се вземат незабавни мерки срещу подобни произволи.
По черния показател „смърт при катастрофи” в ЕС сме първенци, сочи статистиката в съюза, направена лани.
България е на първо място в Европейския съюз по брой загинали на пътя на един милион души население - 82, следвана от Румъния - 81. Най-малко жертви при катастрофи дават Норвегия и Швеция.
Основен фактор за смъртните случаи на пътя у нас, е ВИСОКАТА СКОРОСТ.
После следват всички други фактори в пътната обстановка- лоши пътища, липса на маркировка, пътни знаци и прочее.
Примерно някой разбра ли с каква скорост се е движел камионът, причинил смъртта на прелестната Сияна!?
Публична тайна е, че в България няма никакъв контрол за нищо. За сметка на това обаче има безброй ведомства, агенции и агенции, комисии и комисийки, които залудо храним. Армия от напълно излишни и нищоправещи чиновници. В този смисъл тези дни ме впечатли
един коментар на Богдан Милчев. Експертът е председател на Управителния съвет на Института за пътна безопасност. От 1995 г. до 2014 г. е работил в системата на МВР. Бил е ръководител на столичната структура на КАТ в периода 2011-2013 г..
„Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата" през 2024 г. е дала 500 000 лв. на БТВ, Нова ТВ и няколко радиостанции за медийно отразяване. Да се знае колко струва "съпричастността" на българските медии към пътната безопасност, а Държавната агенция по този начин си купува медийния комфорт да не бъдат канени експерти, които биха я разобличили.
Всяка година държавната агенция плаща по 100 000 лв на БПЦ наем за 40 човека, които ползват офис помещения на пл. "Св. Неделя" и 220 000 лв са платени на социологическа агенция, която да направи проучване за пътната безопасност.
Затова българските пътища ще продължават да бъдат в това състояние.”
Експертното мнение на инж. Милчев не носи никакво успокоение и никаква утеха. Но е важно да си казваме истината, защото изкривяването на фактите, не е полезно за никого. Самозаблудите понякога преминават дори в болестни състояния от компетенцията на психиатрите. Дотам ли искаме да се докараме? Ако, разбира се, преди това не ни убият на пътя пияни, дрогирани, джигити и други престъпници, към които обществото ни години наред проявява безсмислена търпимост и толерантност.
/P.S.Снимката горе е от жестоката катастрофа отнела живота на нашия колега Милен Цветков преди 5 години. Тя бе причинена от пиян и дрогиран шофьор – Кристиян Николов, осъден на 9 години затвор!/
Последвайте канала на