)
Министърът на правосъдието Георги Георгиев съобщи, че се подготвят промени в Закона за съдебната власт заради жертвите по пътищата.
"България има нужда от още 1000 км магистрали, но ги няма. Спомняте си скандалите с "Хемус". Беше платена част от "Хемус", без да има проект. Да, но я няма. В периода 2018-2021 г. магистралите бяха строени най-зле. Всичко това всеки ден дава своите жертви. Чашата на търпението преля", заяви бившият министър на регионалното развитие арх. Иван Шишков в предаването "Денят ON AIR".
Според Христо Радков от Обединението но шофьорите, всички, които обвиниха шофьора на камиона, блъснал колата, в която е пътувала 12-годишната Сияна, трябва да замълчат и да видят първо какви са причините, довели до инцидента. "Всички тежкотоварни камиони, които пристигат от Западна Европа, минават през този път. Щом имаме концентрация на ПТП в този участък, значи има проблем в този участък на пътя. Виновен е пътят. Най-големият причинител на травматизма в България е пътят. Ние нямаме пътища. Трябва да насочим усилията там, където ще спасим на-много животи", каза Радков пред Bulgaria ON AIR.
Арх. Шишков отбеляза, че шофьорът на камиона е минал по магистрали в Европа, но "когато влезе в България няма магистрали".
)
Диана Русинов посочи причините за трагедията със Сияна и призова: Нека спрем с обвиненията и да намерим реални решения
"Това е проблем на политическата класа. Къде е правосъдието? Трябва да имаме магистрали, да имаме проходимост. Всички шофьори са подложени на стрес да управляват моторни превозни средства, затова се случват толкова много катастрофи. Нямаме пътища, имаме откраднати пари за пътища", подчерта бившият министър на регионалното развитие.
По думите му, влизайки в Шенген, сме се оказали абсолютно неподготвени. "Не построихме нашата пътна мрежа и не използвахме европейски пари, за да го направим. Не го реализирахме, защото нямахме и проектна готовност. ТИР-овете не са ни врагове, те са част от икономиката на Европа. Трябва да им предоставим нужните пътища. Време е хората да разберат кой открадна асфалта, къде са нашите пари и защо нямаме пътища. Имаме инхаус, който е платен, без да имаме проекти", заяви арх. Шишков. Според Радков в момента има над 100 предложения за промени в Закона за движение по пътищата, но нито едно от тях не е за пътя.
"За 2024 г шофьорите сме платили по 320 000 лв. всеки ден глоби за превишена скорост. За пет години имахме 10 председатели на АПИ. Не е проблемът в председателя на АПИ, а в цялото АПИ. Трябва да започнем да мислим глобално, а не да мислим на парче", категоричен беше Радков.
Шишков е на мнение, че е необходима концепция и политиците да си променят мисленето.
"Не виждам нищо да се прави в тази посока", посочи още той.
Последвайте канала на