Novini.bg

Андрей Цеков от ПП-ДБ: Все още не сме решили за вота на недоверие

588

Нашата позиция е, че България заслужава едно европейско бъдеще, което към момента е предопределено от обявяването на датата за приемането на еврото. Считаме, че в момента една политическа нестабилност ще постави под риск влизането на страната ни в еврозоната. Това каза в предаването "Лице в лице" по БТВ депутатът от "Продължаваме промяната - Демократична България" и бивш министър на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков във връзка с внесения от парламентарните групи на "Възраждане", МЕЧ и "Величие" вот на недоверие към правителството на Росен Желязков за провал в областта на външната политика.

Все още не сме се запознали с мотивите на вота на недоверие. Ако той е свързан с позиционирането на България в сърцето на Европа, ако е срещу правилната позиция на страната ни за подкрепа на Украйна, няма как да го подкрепим. Ако стъпва на други предложения, тогава ще го дискутираме, заяви Цеков.

Това е правителството на г-н Пеевски. Управленското мнозинство е достатъчно както да приеме един корупционен бюджет, така и да спаси правителството от всеки един вот на недоверие. Но наистина има значение какви са основанията за вот на недоверие, посочи депутатът от "Продължаваме промяната - Демократична България".

Приетият бюджет взема от малките, за да дава на "бухалките и слушалките". Бюджетът задава 7 млрд. повече, отколкото са необходими на държавата, които не се знае как ще се харчат, но сме виждали в миналото как потъват, подчерта Андрей Цеков.

По думите му ГЕРБ не искат саниране с европейски средства, а държат тази дейност да се извършва със средства от държавния бюджет, защото върху европарите контролът е значително по-затегнат.

Бившият регионален министър коментира, че вижда корупционна схема в обявената обществена поръчка от "Агенция "Пътна инфраструктура" за изграждане на участък от автомагистрала между Бяла и Велико Търново.

Припомняме, че обявената обществена поръчка е на прогнозна стойност близо 3 млрд. лева – по 50 млн. лева на километър.

Една реалистична стойност на новия участък би следвало да е 25-26 млн. лева, а не 50 млн. лева, т.е. има заложени 24 млн. лева "корупционна надбавка на километър". Това са пари, които ще бъдат разходвани на непрозрачен начин, предупреди Цеков.

Трябва да започнем отнякъде, като например от това да има честна конкуренция, без възможност за корупционни схеми. Разбира се, трябва да имаме и безмилостност на контрола, заяви депутатът от "Продължаваме промяната - Демократична България".

Последвайте канала на

Константин Тодоров
588

Свързани новини

Андрей Цеков от ПП-ДБ: Все още не сме решили за вота на недоверие | Новини.бг