)
Ах, да, Кибертрък, превозното средство, което трябваше да „преобърне автомобилната индустрия“. Върхът на инженерната мисъл на Tesla. Бъдещето на транспорта. Неразрушимият звяр от неръждаема стомана, който – според Илон Мъск – бил толкова корав, че можел да преживее апокалипсис.
И все пак…
Не може да преживее и месец без масова сервизна акция за безопасност.
Само за 16 месеца Cybertruck е бил изтеглян от пазара 8 пъти. Това прави по веднъж на всеки два месеца. С това темпо „революционният“ автомобил май ще има нужда от постоянен абонамент за сервизно обслужване.
Ново определение за Cutting edge innovation … демек, „режеща ръба иновация“.
Собствениците на Cybertruck съобщават за следните „иновативни“ проблеми:
Спирачки, които спират… да работят. Защото кой има нужда от тях, нали? Просто си представете, че сте в безопасност и всичко ще е наред.
Врати, които не се отварят при аварийна ситуация. Перфектната характеристика за камион, рекламиран като „мечтата на оцеляването“.
Панели, които режат пръсти. Нищо не крещи „луксозен автомобил“ така, както превозно средство, което идва със собствен риск от тетанус.
И сега, новите сервизни акции. Осем на брой.
Илон Мъск, разбира се, не вижда проблем. О, не, той има много по-добро решение: да премахне всички агенции, които посочват провалите му.
Регулациите са врагът, когато не можеш да ги спазваш.
Проблемът не е, че Cybertruck може и да е, може и да не е подвижен ковчег. Проблемът не е, че инженерният „гений“ на Мъск може и да може, може и да не може да произведе работещ автомобил. Не, истинският проблем са регулаторите. Поне в главата на оня с „римския поздрав“.
Ако само онези досадни агенции за защита на потребителите и регулатори за безопасност не съществуваха, Мъск най-накрая щеше да може да залива пазара с дефектни гениалности, без да се занимава с глупости като „контрол на качеството“ и „ненарочно убиване на клиенти“.
Може би затова иска да ликвидира всички държавни агенции, които следят за безопасност, права на работниците и защита на потребителите? Май не става въпрос за „свобода“? Май не става въпрос за „премахване на бюрокрацията“? Май става въпрос за това да няма кой да го държи отговорен, когато надценените му метални кутии започнат да избухват по магистралите? „Започнат“… „продължат“… семантика.
Може ли бизнес моделът на Мъск да се окаже: Продай, отзови, излъжи, повтори? Дали цялата империя на Tesla не се гради върху тези простички принципи:
Прехвали продукт с абсурдни обещания. (Той е куршумоустойчив! Той е неразрушим! Той е подводница!);
Избързай с производството, без да проведеш реални тестове за безопасност;
Продай го на техно-бро „фенове“, които ще го защитават със зъби и нокти;
При нужда направи сервизна акция, но се преструвай, че няма проблем;
Обвини „будните“ (woke) регулатори и изискай още държавни субсидии?
M? Дали не е така, а? И дали пък не работи, а? Цял един коскоджамити президент му направи рекламна акция насред моравата на Белия дом.
Така че СайбърИлоновци и фенове на римските поздрави, сложете си коланите, ако въобще работят, защото ви очакват още сервизни акции, още излъгани потребителски мечти и се пригответе още много да обяснявате как всичко това всъщност е част от гениалния МУ план.
____________________
Този коментар изразява личното мнение на автора
и може да не съвпада с позициите на редакцията на Novini.bg.
Последвайте канала на