Думите на Делян Пеевски, че “всички ще отидат при него”, Петков коментира така: “Няколко пъти идвах при него на първия ред. Само че по различен начин”.
По думите му премиерът Желязков се е превърнал в “защитник на непрозрачните схеми, по които се разходват публичните средства”.
Моето правителство падна точно поради същото предложение. От АПИ бяха предложили 40% качествен критерий, който аз наричам “корупционното есе” в подаването на документите. Аз казах твърдо “не”. Тогава правителството падна. Обръщам се с грижа към премиера: сега е моментът да каже твърдо “не” на този тип схеми. С този апел се обърна съпредседателят на “Продължаваме Промяната” Кирил Петков към Росен Желязков.
“Пусне ли 40% качествен критерий, нормално е, че ще откраднат половината магистрала. Ако Борисов и Пеевски му предлагат такива схеми и се чувства задължен, тук е моментът да се еманципира и да каже, че най-ниската цена е правилният подход”, добави той.
“Не се цели реално строителство при реални пазарни цени, а се целят задкулисни схеми”, подчерта на свой ред Андрей Цеков от ПП-ДБ, бивш министър на регионалното развитие и благоустройството.
“По време на кабинета “Денков” всички поръчки, които бяха обявявани от Агенция “Пътна инфраструктура”, бяха по критерий “най-ниска цена”. Сега сме изправени пред поръчка, която се обявява по критерий “40% оценка на техническо предложение”, което представлява кой е написал най-доброто есе как ще построи една магистрала, и 60% цена. Има фрапантна разлика в цените между два договора - един действащ, сключен през 2022 г., и един бъдещ, който вероятно ще бъде сключен тази година - разликата е два пъти и половина: 20 милиона срещу 50 милиона”, уточни Андрей Цеков
)