)
"Потребителите ще бъдат по-склонни да харчат парите си, което ще съживи потреблението", посочва Бьоркл. Той подчертава, че настоящите данни не показват признаци на възстановяване на потребителското доверие.
Потребителското доверие в Германия е напът да се влоши през март. Това става противно на очакванията за леко подобрение при икономическите нагласи на германските потребители, сочат данните от най-новото проучване на института Ге еф Ка (GfK) и на Нюрнбергския институт за пазарни решения (NIM), предаде Ройтерс.
Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха ниво от -21,4 пункта.
Анализаторът към Нюрнбергския институт за пазарни решение Ролф Бьоркл призовава бързо да бъде формирано ново правителство в Германия след предсрочните парламентарни избори, които се проведоха в неделя.
Бьоркл посочва, че е необходимо бюджетът на Германия за 2025 г. да бъде одобрен бързо, което би повишило потребителското доверие.
Нагласите на домакинствата в Германия да потребяват също спада до най-ниското си ниво от юни. Много потребители ще продължат да харчат предпазливо своите пари на фона на опасенията им за предстоящи затваряния на фабрики, за преместване на производствени мощности в чужбина и за съкращения на работни места, посочват авторите на проучването.
Най-голямата икономика в Европа се сви за втора поредна година през 2024 г., затвърждавайки мястото на Германия като изоставаща сред големите икономики в еврозоната, посочват анализатори, цитирани от БТА.
Очакванията на потребителите за нивото на доходите им спадат до 13-месечно дъно през февруари на фона на по-високите цени и на несигурната политическа и икономическа ситуация в страната.
Индексът, който отразява прогнозите за нивото на потребителското доверие, се очаква да спада до -24,7 пункта през март спрямо ревизираните -22,6 пункта през февруари.
Последвайте канала на