„Продажбите и оперативната печалба се увеличиха през четвъртото тримесечие благодарение на силните онлайн продажби, добре приетите колекции дамска мода и ефективния контрол на разходите.
Aкциите на H&M поевтиняха с над 5% в четвъртък, след като вторият по големина търговец на дребно в света не изпълни прогнозите за продажбите си през четвъртото тримесечие, информира profit.bg.
H&M се бори с конкурента си Zara, собственост на Inditex, както и с търговци на дребно с по-ниски цени, като например основаният в Китай гигант за бърза мода Shein.
В перспектива той очаква натискът върху потребителите да намалее през 2025 г., и добави, че компанията е в добра позиция да се справи с всякакви „отрицателни външни“ въздействия в международната търговия.
Оперативната печалба за четвъртото тримесечие възлиза на 4,6 млрд. шведски крони спрямо прогнозираните от анализаторите 4,2 млрд. шведски крони, допълва CNBC.
Фокусирайки се върху основната дейност и изпълнявайки плана си, ние сме на път да постигнем дългосрочен и печеливш растеж“, заяви главният изпълнителен директор на H&M Даниел Ервер след отчитането на резултатите.
„Макар че продължаващите трудни макроикономически условия и геополитическата несигурност могат да повлияят на потребителските нагласи през 2025 г., виждаме някои положителни признаци, като например понижаването на инфлацията и лихвените проценти“, обясни той.
„Нашата диверсифицирана верига за доставки ни дава необходимата гъвкавост за смекчаване на негативните външни въздействия на различните пазари. Това, заедно с нашата бизнес идея - мода и качество на най-добра цена по устойчив начин, създава силна устойчивост и ни позиционира добре за растеж на световния пазар на мода.“
Въпреки това, данните за цялата година показват малко по-добро от очакваното увеличение на оперативната печалба, която е в размер на 17,3 млрд. шведски крони (1,57 млрд. долара) за 2024 г., в сравнение с прогнозата на анализаторите в анкетата на LSEG за 17,2 млрд. шведски крони.
Междувременно продажбите през четвъртото тримесечие възлизат на 62,19 млрд. шведски крони, което е под прогнозата за 63,48 млрд. крони, направена в анкета на Reuters, но е с 3% повече в местна валута. През 2024 г. продажбите нарастват с 1% в местни валути и достигат 234,58 млрд. шведски крони.
През септември компанията се отказа от целта си за марж на печалбата за 2024 г., тъй като по-високите разходи и засилената конкуренция засегнаха оперативната печалба за третото тримесечие. Резултатите са поредно изпитание за главния изпълнителен директор, който зае поста през януари 2024 г., за да ускори положителния обрат в групата, допълва CNBC.
)