)
„По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите", каза Иванов. Заедно с председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев и проф. Симеон Ананиев, експертите обясниха, че най-вероятно една от композициите е тръгнала от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Влаковете се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне. Тук има поне няколко грешки. Заради една не може да стане катастрофа. Има минимум едно действие против правилата", категоричен е Бунев.
Ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици. Това коментира експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов за челната влакова катастрофа в сряда край Локорско, при която загинаха двама души, а други шестима бяха ранени. Един от тях остава в тежко състояние с опасност за живота.
Според него е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е потеглил от коловоз без светлинна сигнализация, предаде Нова тв.
Последвайте канала на