)
"Защо пожарните коли не са разпръскали пяна на пистата? Защо не са били на място, когато самолетът се е приземил? И защо в края на пистата е имало тухлена стена", пита се редакторът на новинарския портал "Еърлайн Нюз" (Airline News) Джефри Томас, цитиран от агенцията.
"Сблъсъкът с птици не е нещо необичайно, проблемите с ходовата част не са необичайни. Ударите с птици стават много често, но обикновено сами по себе си те не водят до катастрофа", каза още Томас.
Седемдневен траур е обявен в Южна Корея след днешната самолетна катастрофа на летището в град Муан. Потвърдена е смъртта на 179 души, а оцелелите са само двама.
А експерти заявиха днес, че около най-смъртоносната самолетна катастрофа в Южна Корея витае неяснота и поставиха под въпрос първоначалните предположения, че самолетът може да е паднал заради сблъсък с птици, предаде Ройтерс.
Австралийският експерт по безопасност на авиокомпаниите Джефри Дел заяви, че "никога не е виждал случай, при който сблъсък с птици да попречи на разгъването на колесника".
Две минути по-късно обаче пилотът е подал сигнал за бедствие и от кулата са разрешили кацане.
Друг австралийски експерт - Тревор Йенсен, посочи, че пожарните и аварийните служби обикновено са готови за кацане без колесник, "така че в този случай това изглежда непланирано", отбелязва БНР.
Междувременно на летището се събраха роднини на пътниците, които са предимно южнокорейци по националност. Те са се връщали от почивка в Тайланд. Катастрофата се определя като най-тежкия инцидент с южнокорейска авиокомпания през последните 30 години.
Обикновено при кацане без колесник "ще се приземите върху двигателите и ще усещате неравностите по пистата", обясни още Томас. "Има пожарни коли, които покриват пистата с пяна, и тогава се каца в най-отдалечения край на пистата, обикновено тези случаи завършват благополучно", добави той.
Разследващите екипи обявиха, че са открили черните кутии на машината, произведена през 2009 година.
Сред първоначалните версии за инцидента е сблъсък с ято птици. За опасност от такъв сблъсък екипажът е бил предупреден от контролната кула на летището, поради което приземяването първоначално е било отказано.
Самолетът "Боинг 737" на южнокорейската нискобюджетна авиокомпания "Чеджу еър" e извършвал полет от тайландската столица Банкок до град Муан. Машината се разби в предпазната ограда на пистата и избухна в пламъци. На кадри, разпространени от местни медии, се вижда как самолетът се приземява "по корем" без да е задействан колесника.
Последвайте канала на